صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و چهل و پنج - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و چهل و پنج - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

رشد ۴.۸ درصدی عملکرد بنادر در اردیبهشت 1۴۰۳
بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد بنادر شمالی و جنوبی ایران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش یافته است.
بر اساس آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت ماه امسال 13 میلیون و 690 هزار و 870 تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است.
بر این اساس کالای اساسی 10.9 درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش یافته و به 2 میلیون و 141 هزار و 361 تن رسیده است.
میزان تخلیه کالای اساسی در ماه گذشته یک میلیون و 898 هزار و 143 تن و میزان بارگیری 243 هزار و 218 تن بوده است.
 
ایران و ازبکستان در مسیر رفع موانع ترانزیتی
نخستین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی ایران و ازبکستان با هدف شناسایی و رفع موانع حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در تاشکند برگزار شد.
در این نشست وضعیت دو کشور در کریدورهای حمل و نقلی بین‌المللی و منطقه‌ای، همچنین راه‌های توسعه همکاری تهران و تاشکند در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی بررسی شد و دو کشور در رابطه با کاهش هزینه‌های حمل و نقلی و تشریفات اضافی گمرکی به تفاهماتی دست یافتند.
از طرف کشورمان سید کمال هادیانفر، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ریاست کارگروه را برعهده داشت و در پایان دیدارش با الهام محکم اف وزیر حمل و نقل ازبکستان، صورتجلسه نشست مذکور به امضای دو طرف رسید.
 
۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی از رکوردزنی‌های متعدد مسکن در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هم‌اکنون و در روزهای پایانی دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در سطح کشور برچیده شده است. همچنین با بهره‌برداری ۴۰۰۰ واحد نوسازی شده مسکن در بافت فرسوده خراسان رضوی واحدهای بهره‌برداری شده در دولت سیزدهم به ۱۰۴ هزار واحد رسیده است.
آیینی افزود: در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در کشور شکسته شد که این میزان از مرز ۹۵ هزار واحد عبور کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رزمایش مردمی گروه‌های جهادی از روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه شروع شده و ادامه دارد که در این رزمایش گروه‌های جهادی، بسته‌های تشویقی نوسازی در محلات فرسوده شهری را برای مردم تشریح می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی