اخبار

بررسی آخرین وضعیت کریدور شمال-جنوب و ساخت خط ریلی رشت- آستارا
وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای دولتی روسیه وضعیت کریدور شمال-جنوب، توافق‌های چندجانبه حمل‌ونقلی و آخرین روند عملیات اجرایی خط ریلی رشت- آستارا بین ایران و روسیه را مورد بررسی قرار داد. مهرداد بذرپاش در مذاکره با ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای دولتی روسیه در ساختمان شهید دادمان بر توسعه ترانزیت و اجرای خط ریلی رشت_آستارا تاکید کرد. در این دیدار، آخرین وضعیت اجرای هرچه سریع‌تر فاز اجرایی احداث ۱۶۴ کیلومتر خط ریلی رشت- آستارا، افزایش حجم ترانزیت از طریق ایران و تکمیل کریدور شمال- جنوب مورد بررسی قرار گرفت. در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر ارتقای سطح همکاری های دو کشور و عملیاتی کردن توافق‌های چند جانبه حمل ونقلی برای افزایش ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب، خواستار توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه با هدف افزایش حمل و نقل کالا بین دو کشور شدند.

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام
 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیون تن کالای اساسی از بندر امام جابه‌جا شده است. فواد غزیعلی اظهار کرد: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون وارد پایانه بار بندر امام می‌شوند و خروج کالاهای اساسی از این بندر روزانه توسط یک هزار و ۵۰۰ کامیون انجام می‌شود. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیون و ۲۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است که عمده کالاهای جابه‌جا شده شکر، ذرت، سویا، کنجاله، کود شیمیایی و انواع خوراک دام هستند.
 
بازسازی ۱۸ دستگاه واگن مسافری طی یک سال گذشته
رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی مسافری کشور گفت: در سال گذشته ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی شد. ناصر بختیاری با اشاره به بازسازی و نوسازی ناوگان رجا گفت: در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۸  دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی سطح ۲ و یک سالن سپهر نیز رفع سانحه شده است. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۱ دستگاه واگن دیگر در قالب قراردادهای جاری شرکت رجا در دست بازسازی است، همچنین مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۳ بازسازی تعداد زیادی از واگن‌ها تکمیل شود. وی اظهار کرد: تکمیل دو دستگاه سالن پارسی جدید و نیز تبدیل ۵ دستگاه سالن دانمارکی برای سیر در منطقه جنوب در برنامه شرکت رجا است. 

جستجو
آرشیو تاریخی