برخی معتقدند که اجرای طرح‌های حمایتی و معیشتی به بروز تورم در کشور منجر می‌شود، نظر شما در این باره چیست؟

در واقع تخصیص کالابرگ الکترونیک یک تبادل کالا به کالاست و برخلاف تصور عده‌ای، این طرح تورمی به همراه ندارد، بلکه مزیت معیشتی را برای مردم به همراه داشته است. ضمن اینکه پرداخت یارانه به صورت اعتباری و کالابرگ الکترونیک به افزایش گردش مالی و کاهش وجه نقد در بازار منجر می‌شود که نتیجه آن مهار تورم، حمایت از تولید داخلی و رشد تولید است.
دولت در قالب طرح‌های حمایتی، افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد، یعنی اگر قیمت کالایی افزایش پیدا کند دولت در طرح حمایتی آن کالا را به قیمت قبل عرضه می‌کند و از محل طرح یارانه کالابرگ، افزایش قیمت را پرداخت می‌کند. مردم در طرح‌های حمایتی در سفره خود کاهش نرخ تورم را احساس می‌کنند، به گونه‌ای که در طول یک‌سال قیمت 11 قلم کالای اساسی بر مبنای (سال 1401) ثابت و مشخص است که این اختلاف قیمت به نفع خانوارهاست.
دولت سیزدهم تلاش کرد تا با سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان در اقتصاد و با خروج ار رکود، رشد اقتصادی را در شاخص‌های مختلف ارتقا دهد که این امر منجر به کاهش و کنترل نرخ تورم، رشد تولید، توسعه کسب‌وکارها، افزایش آمارهای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و سایر موارد شد که آثار آن در جامعه مشهود است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی