بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور با بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور در سه ماه آینده محقق خواهد شد.
محمود کمانی افزود: ریل‌گذاری این صنعت با حمایت دولت سیزدهم به ثمر نشسته است که در نتیجه این امر ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با دستور رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شورای‌عالی انرژی، مصوب و هدفگذاری شد.
وی، ادامه داد: با اخذ مجوزهای مربوط از شورای‌عالی اقتصاد، مناقصه‌های متعددی برگزار شده و هم‌اکنون برای ظرفیت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، پروانه احداث صادر شده است.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با درصدهای پیشرفت مختلف در حال احداث هستند که با بهره‌برداری از آنها سهم تجدیدپذیر از سبد انرژی کشور به بیش از ۱۰ درصد صعود خواهد کرد.
کمانی گفت: نیروگاه‌های احداث شده با ترکیبی از مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، یا از طریق مدل تأمین برق صنایع و احداث نیروگاه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری رسیدند.
وی درباره افتتاح فاز دوم بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی به ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات، خاطرنشان کرد: فاز نخست این کارخانه به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد و حال شاهد افتتاح خطوط جدید هستیم.
رئیس ساتبا افزود: با افتتاح دو خط جدید به ظرفیت مجموع ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی، ظرفیت تولید یکپارچه زنجیره ارزش پنل خورشیدی در مجموع به ۲۳۰۰ مگاوات رسیده است. این مجموعه در شهرستان خمین استان مرکزی در مدت ۱۳ ماه ساخته و راه‌اندازی شده است.
 کمانی از نرخ رشد ۸۰ درصدی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور با بهره‌برداری از ۴۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۱۶ مگاوات در ۱۲ استان کشور طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون ظرفیت منصوبه تجدیدپذیر کشور به حدود ۱۲۰۰ مگاوات رسیده است که سهم دولت سیزدهم از این ظرفیت حدود ۳۴۶ مگاوات است که نسبت به ظرفیت منصوبه در سال‌های گذشته نرخ رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی