اخبار

تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان ۲ برابر شد
بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در دو ماه ابتدایی امسال، به ۳۸ هزار و۸۹۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به همین آمار در سال گذشته، بیش از دو برابرشده است.
بانک مرکزی، اطلاعات تسهیلات اعطا شده به شرکت‌های دانش بنیان را اعلام کرد. براساس این اطلاعات در ۲ ماه آغازین سال ۱۴۰۳ در مجموع ۳۸ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شده است.
براساس این گزارش، ۸۳ درصد از این تسهیلات، توسط بانک‌های غیردولتی اعطا شده و سهم بانک‌های دولتی۱۷ درصد، بانک‌های تخصصی ۴.۸ درصد و بانک‌های تجاری ۱۲.۲ درصد بوده است. تعداد این تسهیلات ۲۶۳۲ فقره بوده که به ۹۲۸ شرکت پرداخت شده است.
این درحالی است که در دو ماه ابتدایی سال گذشته،۱۹ هزار و۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۳۸ شرکت دانش بنیان پرداخت شده بود. در سال گذشته اما سهم بانک‌های دولتی ۱۸.۵ درصد و سهم بانک‌های غیردولتی، ۸۱.۵ درصد بوده است.

۷۵۰ میلیون تومان به گزارشگران فرار مالیاتی پرداخت شد
رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۵۰ میلیون تومان پاداش برای گزارش‌دهندگان فرار مالیاتی در نظر گرفته شد. شاهین مستوفی افزود: این مبلغ پاداش به ۱۳۰ نفر که در سامانه سازمان مالیاتی گزارش‌های فرار مالیاتی را ثبت کرده بودند، پرداخت شده است. وی در مصاحبه با صدا و سیما خاطر نشان کرد: تاکنون این امکان فراهم بود که یک درصد ارزش فرار مالیاتی بعد از وصول را به گزارشگر فرار مالیاتی پرداخت کنیم اما ما دنبال این هستیم تا با اصلاح آیین‌نامه، این سقف تا ۵ درصد ارزش فرار مالیاتی پس از وصول افزایش یابد.
رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین به دنبال این هستیم تا یک بخشی از پاداش در مبدأ اعلام گزارش متناسب با ارزش و مستندات ارائه شده به گزارشگر پرداخت شود که البته این موضوع نیازمند تصویب این اصلاحیه در مراجع بالاتر است.

شاخص بورس ۲هزار واحد رشد کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبه‌رو شد.در جریان دادوستدهای روزگذشته بازار سرمایه، بیش از 8میلیارد و 251میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 4هزار و 402میلیارد تومان در بیش از 232هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2هزار و 207واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 75هزار و 145واحد قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در این روز به نام نمادهای معاملاتی حکشتی، فملی و فولاد شد و در مقابل نمادهای معاملاتی مبین، اخابر و کنور با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی