صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بین الملل
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره بیست و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره بیست و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کیوسک مجازی

روابط عمومی اتاق بازرگانی: شخص سلاح ورزی دستور راه ندادن خبرنگار را داده!

به گزارش «ایران اقتصادی»، در کانال تلگرام «نود اقتصادی» آمده است: دومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در دوره دهم اتاق در شرایطی روز یکشنبه برگزار می‌شود که به دستور سلاح ورزی و برای اولین بار از ورود رسانه‌های منتقد به جلسه اتاق جلوگیری ‌شد.  پیگیری خبرنگار «نود اقتصادی» برای حضور در جلسه یکشنبه با دربسته مواجه و مشخص شد که رئیس اتاق بازرگانی رأساً جلوی ورود رسانه‌های منتقد از جمله «نود اقتصادی» را به نشست‌ها و جلسات اتاق بازرگانی گرفته است.
پیش از این روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده بود که خبرگزاری ایرنا که خبر استعفای سلاح ورزی را منتشر کرده بود اجازه حضور در نشست‌های این نهاد را ندارد. اقدام سلاح ورزی در برخورد با منتقدان در شرایطی اتفاق افتاده که در دوره ریاست غلامحسین شافعی به رغم انتقادات رسانه‌ها از اتاق بازرگانی هیچ وقت حکمی برای ممنوع الورود بودن آنها از سوی رئیس اتاق صادر نشده بود و این اتفاق به نوعی فصلی جدید از تعامل پارلمان بخش خصوصی و رسانه‌ها را به معرض نمایش می‌گذارد.
 
سلاح ورزی: ورود هیچ خبرنگاری به اتاق بازرگانی ممنوع نیست
براساس این گزارش، سلاح ورزی که متوجه برخورد نامناسب خود با اهالی رسانه‌ شده بود، بلافاصله در حساب توئیتری خود می‌نویسد:
شفافیت تعهد اساسی و شعار محوری دور دهم اتاق بازرگانی است.
در اتاق بازرگانی دور دهم ورود هیچ رسانه‌ای به اتاق ممنوع و هیچ جلسه‌ای محرمانه نیست. امیدواریم اصحاب محترم رسانه با حضور مؤثر خود در جلسه هیأت نمایندگان ما را در تقویت امید برای پیشرفت کشور و انجام بهتر وظایفمان یاری کنند.
 
مدیر  «نود اقتصادی»: آقای سلاح ورزی
دروغ نگویید!
گفتنی است یکی از مدیران «نود اقتصادی» در جواب توئیت سلاح ورزی نوشت: آقای سلاح ورزی! از روابط عمومی شما امروز با بچه‌های ما تماس گرفتند و گفته‌اند، شخص شما دستور داده، خبرنگاران نود اقتصادی را به جلسه فردا راه ندهند! دروغ نگویید.
در ادامه عباس وطن پرور عضو اتاق بازرگانی در واکنش به عدم ورود خبرنگاران به اتاق بازرگانی در توئیتر خود نوشت: یک توضیح واجب؛ دوستان به من اطلاع دادند که توئیت سلاح‌ورزی در مورد شفافیت و همراهی با رسانه‌ها و خبرنگاران در پاسخ به ادعای سایت نود اقتصادی بوده که خبر از منع ورود خبرنگارش داده و ساعت انتشار این دو مطلب هم مؤید همین مطلب است.
حالا بر خبرنگاران فرض است که از واقعیت، خبر‌رسانی کنند.
عضو اتاق بازرگانی: سلاح ورزی رفتارش خانه خراب کن‌تر است
این عضو اتاق بازرگانی به سلاح ورزی توصیه‌ای کرد و نوشت: سلاح ورزی دوست من هستند و مورد احترام من ولی اعتقاد دارم که ادامه حضور ایشان در ریاست اتاق بازرگانی بشدت به ضرر شأن و جایگاه اتاق و در تضاد با منافع بخش خصوصی فرسوده امروز و خود ایشان است، هرچند که متأسفانه 265 نفر از دوستان عزیز به‌صورت حزبی و بخاطر منافع فردی ایشان را برگزیدند. تا امروز دولتی‌های مشخصی سکاندار اتاق بودند و هستند، ولی چنین شکافی در اتاق ایجاد نشد. اما امروز که سلاح ورزی با ادعای ریشه داشتن در بخش خصوصی پا به میدان گذاشته عملاً رفتارش خانه‌خراب‌کن‌تر است. اتاق بازرگانی به‌عنوان فصل مشترک حاکمیت و بخش خصوصی نمی‌تواند و نباید وارد  تقابل شود.  
گفتنی است در هفته‌های گذشته سلاح ورزی به رغم اعلام رد صلاحیت توسط وزارت اطلاعات، در انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی شرکت کرده و به عنوان رئیس اتاق انتخاب شد. همچنین نامه استعفای وی هم در روزهای اخیر توسط خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده ولی وی همچنان بر حضور خود در ریاست اتاق بازرگانی تأکید دارد.

اتاق بازرگانی: سوت پایان را بزنید!
به گزارش «ایران اقتصادی»، حساب توئیتری اتاق بازرگانی ایران نوشته است: حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران (غیرقانونی) گفت: اتاق ایران باشگاه سیاسی نیست، تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که اتاق به پناهگاه سیاسیون تبدیل شود. وقت آن رسیده تا همه سوت پایان رقابت‌های انتخاباتی را به صدا درآورند.

افزایش ثروت ایرانیان صاحب طلا با «بریکس»
سیدرسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه در توئیتر خود آورد: به صحنه آمدن پولی با پشتوانه طلا توسط بریکس که مورد حمایت 41 کشور با اقتصادهای بزرگ و تأثیرگذار است دلار و یورو را تضعیف خواهد کرد و به سود کشورهایی مانند ایران خواهد شد و دراین میان ایرانیان دارای طلا ثروت‌شان افزایش خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی