صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بین الملل
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره بیست و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره بیست و شش - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

منظور: به دنبال کاهش تورم برای کمک به معیشت مردم هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه به دنبال کاهش تورم برای کمک به معیشت مردم هستیم، گفت: درصدد هسـتیم پوشـش‌های بیمـه‌ای و حمـایتی بیماران صعب العلاج را با هدف کمک به تأمین هزینه‌های درمانی آنها تقویت نماییم.
به گزارش تسنیم، معاون رئیس‌جمهور و رئـیس سازمان برنامه و بودجه کشور، روز سه‌شنبه 13 تیرماه 1402برای پاسخگویی برخط به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکـز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و به پرسش‌ها، طرح‌ها، نظرات و درخواست‌های مردم پاسخ داد.
داوود منظور، گفت: از تکالیف اصلی ما در سازمان برنامـه و بودجـه، کمـک بـه سـرعت گـرفتن رشـد اقتصادی در کشور و ارتقای سطح رفاه عمومی جامعه، تسهیلگری و رفع موانع از پیش پای دسـتگاه‌ها بـرای خـدمت‌رسانی بهتر به مردم است.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان برنامـه و بودجـه کشـور بـه عنـوان معاونـت رئیس‌جمهور، سیاسـت‌ها و مسـئولیت‌های رئیس‌جمهور را در حوزه برنامه‌ای و تأمین مالی دولت انجام می‌دهد، افزود: بنابراین تکلیف ما این است که هر آنچـه مـردم از رئیس‌جمهور انتظار دارند، در این سازمان پیگیری کنیم تا محقق شود.
منظور تصریح کرد: در چهارچوب رویکرد تحولی سازمان، قرار نیست سـازمان برنامـه و بودجـه یـک دسـتگاه متفـاوت و متمایز و برتر نسبت به سایر دستگاه‌ها باشد، بلکه اولویت بر احیای جایگاه سازمان در راستای خدمت‌رسانی بـه مـردم بـوده و باید نهایت تلاش را برای خدمتگزاری به مردم انجام دهیم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش و جایگاه سازمان برنامه و بودجه، تأکید کرد: سـازمان برنامـه و بودجـه بـه عنـوان راهبـر توسعه در کشور، به دنبال برنامه‌ریزی و مدیریت برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد و بهبود سطح رفـاه عمـومی جامعـه است؛ لذا از همه برنامه‌ها و پیشنهاد‌ها برای سرعت گرفتن رشد اقتصادی، بالا رفتن سطح رفاه و توسـعه اجتمـاعی پشـتیبانی می‌کند.
منظور اضافه کرد: برای اینکه دستگاه‌ها بتوانند خدمات خود را سریع‌تر و متناسب با نیاز‌های مردم ارائـه کننـد، سـازمان برنامه و بودجه درصدد است با تسهیلگری در انجام وظیفه دستگاه‌ها و رفع موانع از پیش روی آنها، بسـتر‌های لازم را بـرای خدمت‌رسانی بهتر به مردم فراهم کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به پاسخگویی به تماس‌های تلفنـی پرداخـت. وی در پاسـخ بـه تماسـی دربـاره میزان حقوق و دریافتی بازنشستگان گفت: معیشت بازنشستگان، دغدغه جدی مسئولان نظام است؛ چراکه قدرت خریـد آنهـا در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و تیم اقتصادی دولت شامل سازمان برنامـه و بودجـه، بانـک مرکـزی و وزارت امـور اقتصادی و دارایی، با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کلان اقتصادی، به دنبال کاهش تورم بر اسـاس شـعار سـال هسـتند تـا از کاهش سطح رفاه و معیشت عموم مردم از جمله بازنشستگان جلوگیری شود.
منظور بیان کرد: ما در برنامه هفتم توسعه کشور به دنبال انجام اصلاحاتی در صندوق‌ها هستیم که به بهبود تـراز مـالی صندوق‌ها و پایداری منابع و اثربخشی بیشتر آنها کمک کند.
در ادامه معاون رئیس‌جمهور به چندین تماس تلفنی با موضوع‌هایی همچون تخصیص بودجه به بیماران دارای بیمـاری‌های خاص (بیماران پروانه‌ای) و بیماران صعب‌العلاج، پاسخ داد و تصریح کرد: درصدد هسـتیم پوشـش‌های بیمـه‌ای و حمـایتی بیماران صعب‌العلاج را با هدف کمک به تأمین هزینه‌های درمانی آنها تقویت کنیم.
منظور در خصوص پرداخت معوقات افزایش حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد گفـت: بـر اسـاس قـانون بودجـه امسال، میزان حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد افزایش خواهد یافت.
در پایان این نشست که بیش از دو ساعت ادامه داشت، رئـیس سـازمان برنامـه و بودجـه کشـور در تمـاس تلفنـی بـا رئـیس سازمان بهزیستی کشور، درخواست یکی از شهروندان در خصوص بهبود وضعیت مددجویان تحت پوشش بهزیسـتی را بـا وی مطرح و دستور‌هایی برای پیگیری و حل مشکل این شهروند صادر کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی