صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و دو - ۱۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و دو - ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

سهم مرغ لاین آرین به ۳۰ درصد می‌رسد
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور از معرفی ۶‌نژاد مرغ بومی تخم‌گذار در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه اقدامات اصلاح نژادی خوبی برای مرغ گوشتی لاین آرین انجام شده تا طی پنج سال لاین بتواند بیش از ۳۰ درصد بازار گوشت مرغ را به خود اختصاص بدهد.
حسن خمیس آبادی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اقدامات اصلاح نژادی مرغ لاین آرین و عدم وابستگی به سویه‌های دیگر مرغ گوشتی، افزود: لاین آرین می‌تواند با سویه‌های وارداتی که در تأمین گوشت مرغ کشور سهم دارند، رقابت کرده و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد.
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه عملیات تحقیقاتی و توسعه‌ای لاین آرین از اواخر سال گذشته و امسال به مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واگذار شده است اظهار داشت: عملیات توسعه‌ای در گذشته در دست بخش خصوصی بود که زحمات زیادی در این
خصوص کشیدند.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن مؤسسه تحقیقات علوم دامی و سازمان تات، از سال گذشته کارهای اصلاح نژادی خوبی روی سویه آرین انجام شد، تا این سویه بتواند در کنار سویه‌های دیگر در تأمین و تولید گوشت مرغ کشور قرار بگیرد.
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور معتقد است با توجه به رشد جمعیت و نیاز کشور به تأمین گوشت مرغ هرگز نمی‌توان گفت که لاین آرین می‌تواند به‌تنهایی بازار کل کشور را تأمین کند، اما امیدواریم طی برنامه زمان‌بندی مذکور بتواند در کنار سویه‌های دیگر سهم خوبی از بازار داشته باشد.
 
6.3 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ۶.۳میلیون تن گندم تاکنون از کشاورزان خرید تضمینی شد و ۵۲.۶هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی گفت: تاکنون 52.6 هزار میلیارد تومان معادل 47 درصد از پول گندمکاران پرداخت شده است و پیگیری‌های لازم برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد. وی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی سال گذشته در همین تاریخ 5.741 میلیون تن بوده است، گفت: این میزان خرید در سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 562 هزار تن معادل 10 درصد رشد نشان می‌دهد.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان خرید مشابه در سال 1401 نیز به‌میزان 4.459 میلیون تن و میزان افزایش خرید معادل 1.844 میلیون تن بوده که معادل 41 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: میزان خرید مشابه در سال زراعی 1400 به‌میزان 3.422 میلیون تن و میزان افزایش 2.880 میلیون تن بوده است که رشد 84درصدی را نشان می‌دهد.
سهرابی توفیق‌های به‌دست‌آمده را مرهون لطف و عنایت خداوند متعال و نتیجه مساعدت، تلاش‌ها و اقدامات فنی و اجرایی مجموعه مدیران، کارشناسان، محققان و کشاورزان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و مراکز خدمات دانست و آن را ستود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی