صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گزارش
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
  • صفحه آخر
شماره دویست و شصت و پنج - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و شصت و پنج - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

حضور فعال شرکت‌های خارجی در نمایشگاه دام و طیور
مجیدموافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت: امسال شورای سیاست‌گذاری با همکاری بخش دولتی تلاش کرده تا نقش مؤثری در بهبود زنجیره محصولات پروتئینی کشور ایفا کند. موافق قدیری، شعار امسال نمایشگاه را خوراک دام، محور توسعه پایدار اعلام کرد و افزود: توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جزء محورهای اصلی ما خواهد بود. همچنین شورای سیاستگذاری تصمیم گرفته که به توسعه و ترویج تجهیزات و فناوری‌های نوین، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت و افزایش نقش صنعت دام و طیور در تولید اشتغال و درآمد ملی کمک کند. رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان ادامه داد: براساس ابلاغ برنامه هفتم به بخش دام و طیور تاحدودی پرداخت شده که نسبت به سال گذشته بد نیست.  او افزود: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات سیاست خارجی حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کمرنگ است. اما امسال میزبان از ۳۹ سفیر در صنعت دام و طیور هستیم و از آنها دعوت شده است. همچنین ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف خواهیم داشت. رئیس انجمن خوراک دام و طیور از رونمایی برنامه استراتژیک صنعت خوراک دام در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش خروج ارز از کشور و همچنین تنوع بخشی به صنعت دام ایران، فراخوان توسعه فناوری و نوآوری در تولید خوراک دام داده‌ایم.
او با اشاره به محورهای برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته افزود: نمایشگاه امسال در سه بخش عمده شامل کارخانجات مکمل و خوراک، تجهیزات دامپزشکی و مشارکت کنندگان فعال خواهد بود وهمواره محورهای اصلی شامل توسعه و ترویج خوراک آماده و صنعتی و آبزیان، مدیریت مدنی و صنفی در تولید و ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت در توسعه پایدار است.
در ادامه سالار رضایی برگزار کننده نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در ۱۲ سالن برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل سه بخش تجهیزات، دارویی و خوراک است.
او افزود: سه کشور خارجی به صورت پاویون و ۱۴ کشور به صورت نمایندگی حضور دارند. فضای تحت پوشش نمایشگاه ۴۰ هزار متر مربع است. رضایی گفت: اکثر نمایندگی‌ها از اروپا هستند. سال قبل فقط سه نمایندگی خارجی داشتیم، امسال ۱۴ تا داریم. همچنین شرکت‌های دانش بنیان به صورت اختصاصی در نمایشگاه حضور یافتند.

افزایش ۸۰ درصدی تولید کلزا
مجری طرح خودکفایی دانه‌های روغنی از افزایش ۸۰ درصدی تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) خبر داد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سعدالله منصوری با اشاره به اینکه رویه خرید کلزا نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای را تدوین کرد تا شرکت‌های واردکننده دانه‌های روغنی، کنجاله و روغن، خرید داخل را هم انجام دهند. مجری طرح خودکفایی دانه‌های روغنی اظهار داشت: خرید دانه روغنی کلزا اکنون توسط بخش خصوصی در حال انجام است، میزان پرداختی برای حدود ۱۰۰ هزار تن به صورت کامل انجام شده و مابقی نیز در حال اجرا است که امیدواریم بخش خصوصی مطالبات کلزاکاران را سریع‌تر پرداخت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی