صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بین الملل
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره بیست و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره بیست و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

افزایش یک میلیارد دلاری مبادلات ایران و بنگلادش ضرورت دارد

تسریع اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار پیگیری شود

 


رئیس‌جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید بنگلادش در ایران، یکی از زمینه‌‌های مهم توسعه روابط ایران-بنگلادش را حوزه تجاری و اقتصادی عنوان کرد و بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش سطح مبادلات تجاری یک میلیارد دلاری ایران و بنگلادش در گام اول تأکید کرد.
 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید بنگلادش، روابط دو کشور مسلمان ایران و بنگلادش را ریشه‌دار و برخوردار از سابقه تمدنی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره مأموریت سفیر جدید، سطح روابط دو کشور در همه عرصه‌ها روز به روز افزایش یابد.
رئیس‌جمهور در ادامه یکی از زمینه‌‌های مهم توسعه روابط ایران و بنگلادش را حوزه تجاری و اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب موجود، قابل قبول نیست، بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش سطح مبادلات تجاری یک میلیارد دلاری ایران و بنگلادش در گام اول تأکید کرد.
«منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید بنگلادش نیز در این مراسم با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان مردم ایران و بنگلادش بر علاقه‌مندی دولت متبوعش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران بویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت تأکید کرد و افزود: موفقیت سیاست خارجی دولت ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه و اسلامی برای ما مشهود است.
سفیر جدید بنگلادش اظهار داشت: اطمینان می‌دهم در دوره مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دو کشور و تعمیم آن به شراکت در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

تأکید رئیسی بر توسعه بندر چابهار
رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای توسعه روابط با هند در حوزه‌های مختلف محدودیتی نداریم، بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار میان دو کشور تأکید کرد و از سفیر جدید جمهوری هند خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.
 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم دریافت استوارنامه «رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند، روابط ایران و هند را دارای قدمت تاریخی و تمدنی دانست و گفت: ما برای توسعه روابط با هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه مشترک توسعه بندر چابهار میان دو کشور از سفیر جدید جمهوری هند خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.
«رودرا گائوراو شرست» سفیر جدید جمهوری هند نیز ضمن تبریک عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای همزمان با ریاست کشورش بر این سازمان، با بیان اینکه دولت هند عمیقاً معتقد است سطح فعلی تعاملات سیاسی و اقتصادی دو کشور در اندازه ظرفیت‌های موجود متقابل نیست، گفت: مأموریت دارم توسعه روابط دو کشور را تا رسیدن به سطح مطلوب و شایسته دنبال کنم و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

 

بــــرش

دستور جدید رئیس جمهور درباره حجاب
رئیس جمهور تأکید کرد که اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، معطل بماند.  آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست ویژه‌ای که دوشنبه برای بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاه‌های مختلف، از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل کنند و اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، معطل بماند. این نشست در ادامه نشست‌های شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سلسله نشست‌هایی بود که به ریاست رئیسی و با حضور سران دیگر قوا و رؤسای دستگاه‌های مربوطه از زمستان ۱۴۰۱ برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف، برگزار می‌شود.

 

بــــرش

بررسی مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس جمهور
در پی درخواست جمعی از استادان، دانشگاهیان و پزشکان از رئیس جمهور برای بررسی مشکلات جامعه پزشکی، رئیسی با جمعی از متولیان آموزش این حوزه دیدار کرد.  رئیس جمهور در این نشست اساتید و جامعه پزشکی را بخش مهمی از جامعه نخبگانی دانست که به صورت مستقیم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی بر نقش رسانه‌ها در تکریم شأن و تخصص دانشگاهیان و جامعه پزشکی و پرهیز از تصویرسازی نادرست از این سرمایه‌های علمی و اجتماعی کشور تأکید کرد و افزود: رعایت شأن این قشر و زمینه‌سازی برای حل مشکلات آنها ضروری است. رئیسی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مرجعیت علمی کشور در تمام رشته‌ها و افتخارات کسب شده در این زمینه، بر اهمیت ایجاد احساس امنیت شغلی برای جوانان در شرف فارغ‌التحصیلی تأکید کرد. رئیس جمهور با ضروری دانستن به‌روز شدن مداوم علم پزشکی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید از سوی جامعه پزشکی، برداشتن گام‌های اساسی برای رفع مشکلات جذب پزشک در هیأت‌های علمی را نیز مورد تأکید قرار داد و سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کرد سریعاً شرایط لازم را برای این منظور فراهم کند. رئیسی پیش‌تر به معاونت علمی ریاست جمهوری مأموریت داده بود تا نشست‌های فشرده‌ای با دانشگاهیان، وزرای علوم و بهداشت برگزار و جمع‌بندی نیاز‌ها و مشکلات آنان و پیشنهاد‌های عملی حل مشکلات این قشر را در این نشست ارائه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی