اخبار

ابلاغ برنامه عملیاتی استانی تحقق شعار سال برای ۳۱ استان
برنامه عملیاتی استانی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) به تفکیک برای ۳۱ استان کشور از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، برنامه عملیاتی استانی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) بر اساس بند ۲-۲ تصویب‌نامه هیأت وزیران به شماره ۲۴۶۶۰/ت۶۲۴۹۹ه به تاریخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۶، با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان‌های مختلف تهیه شده است و در تاریخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۳۱ با امضای «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. این برنامه که به تفکیک برای ۳۱ استان کشور تهیه شده، برش استانی برنامه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان‌ها، زمینه تحقق شعار سال را فراهم می‌کند.
 
رصد لحظه‌ای روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ در استان‌ها
معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به رونمایی از سامانه تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ گفت: تا پیش از این، پیگیری پرونده‌های تسهیلات باید به صورت جداگانه از بانک‌ها انجام می‌شد، اما در سامانه جدید همه پرونده‌ها به صورت متمرکز و لحظه‌ای رصد شده و روند پرداخت تسهیلات و روند اجرای پروژه‌ها قابل مشاهده خواهد بود. «سید علی روحانی» در آیین افتتاح مرکز تسهیل تأمین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی و رونمایی از سامانه جامع تسهیلات اشتغالزایی کشور، افزود: قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت که از حدود سه ماه پیش ابلاغ شده، شامل نوآوری‌های نهادی در تأمین مالی و بانکی و برخی اصلاحات است. وی ادامه داد: همچنین این قانون، مجموعه‌ای از موانع و آسیب‌هایی که در این بخش وجود دارد را برطرف می‌کند. وی با اشاره به تأسیس مرکز تسهیل تأمین ملی تولید بر اساس این قانون گفت: این مرکز، تکالیف قانون برنامه هفتم توسعه را پیگیری می‌کند. معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: توسعه نهادهای مالی جدید نظیر مؤسسه‌های اعتبارسنجی و مؤسسات تضمین، پیگیری تسهیلات اشتغالزایی و طراحی الگوهای تأمین مالی خرد از وظایف این مرکز است.

شناسایی ۱۲۶۱ مؤدی فاقد پرونده مالیاتی در جنوب تهران
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی هزار و ۲۶۱ شخص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در جنوب تهران خبر داد. به گزارش سازمان مالیاتی، شاهین مستوفی در خصوص نحوه شناسایی افراد فاقد پرونده مالیاتی گفت: با بررسی و تقاطع‌گیری سیستمی اطلاعیه‌های خرید و فروش استخراج شده از سامانه صورت معاملات فصلی، تعداد هزار و ۲۶۱ مؤدی شخص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شده است.
وی افزود: پس از تشکیل پرونده و انجام فرایند حسابرسی مالیاتی، مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیات صرفاً در منبع مالیات بر درآمد عملکرد سال ۱۳۹۷ برای این افراد صادر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی