افزایش رشد بهره‌وری به ۳.۵ درصد در دولت سیزدهم

نابرابری در پرداخت حقوق کارمندان کاهش یافت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از افزایش رشد بهره‌وری از منفی به مثبت ۳.۵ درصد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این دولت ۱۸ آزمون استخدامی برگزار شد که ۷۰ درصد از کارکنان جذب شده مربوط به آموزش و پرورش است.
میثم لطیفی در نشست هیأت دولت در مورد عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور در دولت سیزدهم اظهار داشت: در دولت سیزدهم هدف خود را در سه حوزه بهره‌وری، مردم‌پایه بودن برنامه‌ها و عدالت برنامه‌ریزی کردیم.
وی افزود: در دولت سیزدهم تعداد کارکنان دولت از ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده که افزایش ۴۰ هزار نفری در وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش صورت گرفته است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تعداد مجوزهایی که در دولت سیزدهم برای استخدام صادر شده ۳۴۲ هزار و ۴۳۰ نفر بوده که از این تعداد ۲۳۸ هزار نفر مربوط به آموزش و پرورش بوده است که ۷۰ درصد مجوزها را تشکیل می‌دهد.
لطیفی با بیان اینکه ۷۶۴۹ مجوز برای جذب نخبگان در کشور داشتیم، ادامه داد: ۳۱ هزار مجوز برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۴ هزار مجوز برای قوه قضائیه و ۸۴۴۷ مجوز برای جذب اعضای هیأت علمی داشتیم.
وی بیان کرد: ۲۱۹ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که بیشترین آنها مربوط به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت بود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شد که ۴ آزمون فراگیر و ۱۸ آزمون به صورت تخصصی بوده است؛ به عبارتی هر ۴۵ روز یک‌بار شاهد برگزاری آزمون بودیم. برای آموزش و پرورش ۱۰ آزمون، برای معلولان یک آزمون و برای استان‌ها ۲ آزمون برگزار شد.
لطیفی گفت: ۷۰ درصد مجوزهای جذب نیرو مربوط به آموزش و پرورش بوده و برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۱ هزار نفر و برای هیأت علمی نیز ۸ هزار مجوز جذب نیرو در سه سال گذشته صادر شده است.
وی ادامه داد: در دو حوزه کارشناس حقوق و فناوری اطلاعات نیاز مبرم داشتیم که ۶۰۰ کارشناس حقوقی و ۲ هزار کارشناس فناوری اطلاعات جذب کنیم.
معاون رئیس‌جمهور گفت: در دولت سیزدهم عدالت در پرداخت‌ها اجرایی شده و در این دولت حق اولاد از ۹۶ هزار به ۸۶۰ هزار تومان و حق عائله (تأهل) از ۳۷۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. مبلغ عیدی کارکنان دولت نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همه پرداخت شد که به‌ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان و تأهل ۷۰۰ هزار تومان به مبلغ عیدی اضافه شده است.
لطیفی گفت: رتبه‌بندی معلمان در این دولت انجام شد و ۲۶ درصد نیز به حقوق کارکنان آموزش و پرورش افزوده شد. توانستیم کارانه پزشکان را اصلاح کنیم و در بخش دولتی هیچ پرداخت غیرمتعارفی نداشتیم، همچنین پرداخت پاداش‌ها تابع بهره‌وری شد. وی بیان کرد: برای نخستین‌بار ضریب جینی بین کارمندان دولت به ۰.۲۶ درصد رسید و ۶۶ شورا و کمیسیون را حذف کردیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در زمینه بهره‌وری نیز ۷۵ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به همین حوزه بوده و بهره‌وری از منفی ۰.۸ درصد به مثبت ۳.۵ درصد رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی