صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • اصناف و تشکلها
  • انرژی
  • تولید
  • زیرساخت
  • بازار
شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران اقتصادی - شماره دویست و هفتاد و شش - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

ارسال ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌ها

به‏دنبال اعلام توانیر مبنی بر صدور اخطار و قطع برق مشترکان پرمصرف تاکنون 29 میلیون پیامک هشدار برای این دسته از مشترکان صادر شده است.
به‏گزارش ایسنا، روزگذشته مصرف برق رکورد تاریخی زد و عدد 77 هزار و 514 مگاوات ثبت شد، مصرفی که تاکنون سابقه نداشته و فشار زیادی را بر صنعت برق تحمیل کرده است، یکی از راهکارهای توانیر برای مدیریت این مسأله سامان‏دهی مصرف برق مشترکان پرمصرف بوده است، طبق اعلام 25 درصد از مشترکان نزدیک به نیمی از مجموع برق خانگی را مصرف می‏کنند.
حدود 32 میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان 75 درصد آنها در سطح الگو مصرف می‏کنند، 25 درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می‏دهند، 15 درصد از مشترکین تا 1.5 برابر الگو، 8 درصد 1.5 تا 2.5 برابر الگو و 2 درصد از مشترکان بیش از 2.5 برابر الگو مصرف می‏کنند.
آخرین پله مشترکانی هستند که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف می‏کنند که این تعداد اندک به تنهایی 8 درصد از کل مصرف حوزه خانگی را به خودشان اختصاص داده‏اند. همانگونه که پیش‏تر نیز اعلام شده، در صورتی که شبکه برق دچار مشکل شود، این دسته از مشترکین در اولویت برنامه‏های مدیریت بار قرار خواهند گرفت.
آنطور که محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرده حدود 12 میلیون پیامک برای مشترکین پرمصرف که عمدتاً در نواحی شمالی و جنوبی کشور قرار دارند ارسال شده، اما این به معنای ارسال برای 12 میلیون نفر نیست بلکه در برخی موارد برای یک مشترک در چند نوبت پیامک ارسال شده است.
وی در خصوص اطلاع‏رسانی و اخطار به سایر مشترکان پرمصرف نیز گفت: همچنین 17 میلیون پیامک برای سایر مشترکان پرمصرف ارسال و ضمن اطلاع‏رسانی میزان مصرف به آنها، اخطار هم صادر شده است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر، میزان قبض برق این مشترکان را با توجه به منطقه جغرافیایی از 3 میلیون تومان به بالا متغیر دانست و گفت: اگرچه استانی مانند خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی مصرف بالایی دارد اما در واقع مردم این استان دمای بالای 47 و 48 درجه تا 50 درجه را با رطوبت بالا تجربه می‏کنند که موجب تشدید مصرف می‏شود.
برای گذر از خاموشی‏های برنامه‏ریزی شده و گذر از شرایط فعلی، چاره‏ای جز یک عزم همگانی و مدیریت مصرف نیست، اگر مشترکان تنها 15 درصد میزان مصرف برق خود را مدیریت کنند، چالش‏های پیش‏رو برطرف خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی