رئیس‌جمهور دوشنبه به کهگیلویه و بویراحمد می‌رود

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به علت سفر آفریقا به تأخیر افتاد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه و سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ تیرماه به این استان سفر می‌کند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مهر ۱۴٠٠ و در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و تدابیری برای بهره‌برداری نهایی از پروژه‌های اساسی در این استان در نظر گرفت و اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان با بیان اینکه برای نخستین‌بار، اعتباراتی بی‌سابقه از سوی دولت سیزدهم برای توسعه و رونق این منطقه اختصاص داده شده است، گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور، طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چمشیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی بهره‌برداری می‌شود. «سید علی احمدزاده» تأکید کرد: میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و ۵۰۰ شغل و سد سقاوه از طرح‌های مهمی هستند که قرار است در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شوند.
وی افزود: اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش‌بینی شده که طی دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود و سرجمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. احمدزاده بیان کرد: دولت برای ایجاد شغل‌های کوچک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو سال در اختیار استان قرار می‌دهد که به افرادی که متقاضی احداث کارخانه‌ها و واحدهای کوچک هستند، پرداخت می‌شود که در سفر اول این مورد پیش‌بینی نشده بود. وی از دیدار مردمی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اصلی سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در جمع مردم یاسوج ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۶ تیر و در شهرستان بهمئی نیز روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد کرد؛ تعدادی از وزرا نیز در سفر حضور دارند که به همه شهرستان‌های استان سفر کرده و به نمایندگی از رئیس‌جمهور با مردم دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در سفر نخست رئیس‌جمهور به این استان ۲۲ هزار میلیارد تومان (شامل تسهیلات و ارزی برای توسعه میادین نفتی و پتروشیمی) کمک کرد که با احتساب افزایش آن تاکنون جمعاً ۲۵ همت (۲۵ هزار میلیارد تومان) به این منطقه اختصاص داده شده است که چنین اعتباری برای نخستین‌بار در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی