کیوسک مجازی

 سهم ایران از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در خاورمیانه

احسان حسینی، کارشناس انرژی در صفحه شخصی خود نوشت: با وجود جهش صادرات نفت ایران به چین در تحریم به بالای یک میلیون بشکه، اما طبق آمار SOLOTIEN، سهم ایران از 64 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری چینی‌ها در 10 سال اخیر، در خاورمیانه کمتر از 4 درصد بوده و البته این روند همچنان ادامه دارد. قطعاً تحریم عامل مؤثر ولی دلیل اصلی نیست.

 

تعادل میان آرمانگرایی و واقع‌گرایی

وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: اینکه اولویت‌های اصلی یک کشور در 5 سال آینده، باید چه مواردی باشد در برنامه‌های توسعه تعیین می‌شود. حفظ تعادل میان آرمانگرایی و واقع‌گرایی در برنامه توسعه، هنر حکمرانی است.

 

توئیت سلاح‌ورزی و اعتراض به بی‌قانونی غربی‌ها!

حسین سلاح‌ورزی، رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران در یک پست توئیتری، نوشت: اهمال و بی‌عملی خجالت‌آور دولت‌های غربی در برابر توهین به مقدسات میلیاردها انسان مسلمان که در واقع بی‌اعتنایی به کرامت و حیثیت انسانی است، نمایی واضح از استانداردهای دوگانه مدعیان مبارزه با نژادپرستی و پاسداری از حقوق بشر را در برابر چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد.
عباس وطن‌پرور، عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به توئیت سلاح‌ورزی نوشت، جناب سلاح‌ورزی عزیز، به نظر من واضح‌ترین توسل به استاندارد دوگانه را در همین مطلب و عمل شما می‌توان دید، در حالی که شما در سایه بی‌عملی خجالت‌آور دولت و مجلس و دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی و... جا خوش کرده‌اید، به بی‌عملی خجالت‌آور دولت‌های غربی اعتراض دارید. #ریا و #تظاهر درد مزمن جامعه

 

هشدار خودرویی یک نماینده مجلس به وزارت صمت

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پستی توئیتری نوشت: مسأله اسقاط خودرو به ازای واردات خودرو خارجی زمینه رانت و فساد است. دولت و وزارت صمت به این موضوع ورود نمایند، والا مجبوریم از جایگاه نظارتی مجلس در قبال وزارت صمت استفاده کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی