صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره سی و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره سی و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

اشد مجازات عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علماست

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر‌آفرین خواندند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشور‌های اسلامی تحویل دهد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.
اشد مجازات عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علماست.
وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشور‌های اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روزبه‌روز افزون‌تر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند.
 والله غالبٌ علی اَمرِه
 سیدعلی خامنه‌ای
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲

 

رئیس مجلس ۳ قانون را به دولت ابلاغ کرد

 رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، ۳ قانون را ابلاغ کرد.
  «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو»، «الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» و «اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی» ۳ قانونی هستند که رئیس‌جمهور باید آنها را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.
 قانون مدنی در ایران به رئیس‌جمهور ۵ روز فرصت داده تا مصوبات مجلس به دولت ابلاغ شوند.
 «قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» که به قانون واردات خودروهای کارکرده مشهور است، با هدف تنظیم بازار خودرو به تصویب رسید.
 «قانون الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» هم درباره معافیت واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی از مالیات بر ارزش افزوده است که مشابه تولید داخلی نداشته باشد.
 بر اساس این قانون، نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی از اقلام مورد نیاز مانند گندم، برنج، دانه‌های روغنی و انواع روغن‌ها به یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

خاندوزی، قائم‌مقام و سه عضو هیأت عامل سازمان حسابرسی را منصوب کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در احکامی جداگانه‌، قائم مقام و سه عضو دیگر هیأت عامل سازمان حسابرسی را منصوب کرد.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، بنا بر احکام صادره توسط «سید احسان خاندوزی»، «فرج لطف اللهی» به مدت سه سال به سمت قائم مقام و عضو هیأت عامل سازمان حسابرسی منصوب شد. بر این اساس، «حبیب شمس ناتری»، «مرتضی اسدی» و «محمود پیوندی» نیز در احکام جداگانه‌ای برای مدت سه سال به عنوان عضو هیأت عامل سازمان حسابرسی منصوب شدند.
در حکم صادره برای نامبردگان آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به مصوبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سازمان حسابرسی، به موجب این حکم به سمت عضو هیأت عامل سازمان حسابرسی به مدت سه سال منصوب می‌شوید.
امیدوارم در سایه عنایت پروردگار بلند مرتبه، با همفکری و همدلی کارکنان کوشای سازمان حسابرسی و همکاری با نهادهای تخصصی مرتبط، در نیل به اهداف و برنامه‌های آن سازمان و پیشرفت و تعالی همه جانبه مادی و معنوی کشور، پیروز و سربلند باشید.
همکاری، همدلی و همراهی در این مأموریت دسته جمعی پیش شرط موفقیت است. امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، انقلابی گری، مردم داری، پاکدستی، فساد ستیزی و قانون مداری در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات مجدانه بکوشید.»

جستجو
آرشیو تاریخی