صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • اصناف و تشکلها
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره سی و هشت - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره سی و هشت - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

انتصاب نماینده جدید ولی فقیه
در بنیاد شهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای موسوی مقدم را به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد شهید منصوب کردند.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای موسوی مقدم (دامَ توفیقُه)
با توجه به استعفای حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ یوسفعلی شُکری از نمایندگی در بنیاد شهید و تشکر از تلاش‌های ایشان، جنابعالی را که سابقه خدمت در آن بنیاد را دارید و از صلاحیت‌های لازم برخوردار می‌باشید، به عنوان نماینده خود در بنیاد مزبور منصوب می‌کنم. لازم است با استفاده از تجربیات گذشته، به وظایف مربوط به این نمایندگی در تقدیم خدمات فرهنگی و معنوی به خانواده‌های مکرم شهیدان عزیز و ایثارگران رسیدگی نموده و گام‌های مؤثری بردارید. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت دارم.
سیدعلی خامنه‌ای

 

بررسی گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱
زودتر از پارسال به پایان رسید

 جلسه هیأت عمومی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور رئیس‌کل، دادستان و حسابرسان کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این جلسه بیان داشت: روند بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور زودتر از موعد مقرر آغاز شد و نهایتاً پس از برگزاری ۵۰ جلسه فشرده در ماه‌های گذشته، با تلاش تمامی همکاران در دادستانی، هیأت‌های مستشاری، معاونین فنی، مدیران کل استانی و ستادی و همچنین حسابرسان کل به سرانجام رسید. دستغیب تصریح کرد: اگرچه ماحصل این مجاهدت‌های بی‌وقفه، تهیه گزارش تفریغی تحول‌گرایانه و تصمیم‌ساز، حتی زودتر از سال گذشته بوده است، اما این پایان کار نیست و از همین امروز، کار کارشناسی جدید و دقیق در دیوان محاسبات به منظور تحقق شعار شفافیت و انضباط مالی، پیرامون بررسی دستاورد‌ها و ملاحظات این نهاد نظارتی درباره بودجه، آغاز می‌شود. رئیس کل دیوان محاسبات درخصوص ویژگی‌های خاص گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: «درج جدول مقایسه‌ای از احکام مشابه سنوات قبل در پایان هر بند از بودجه»، «اظهار نظر پیرامون ماهیت بودجه‌ای و غیربودجه‌ای احکام» و «بررسی علل تحقق احکام به منظور ارائه پیشنهاد‌های کاربردی و تصمیم‌ساز» از مهمترین ویژگی‌های گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ به‌شمار می‌روند. وی با اشاره به تلاش دیوان محاسبات در برخط نمودن گزارش تفریغ سنواتی، تأکید کرد: مجموع اقدامات این نهاد نظارتی در بررسی گزارش تفریغ، گام نهادن در مسیر تحقق پایش برخط و مرحله به مرحله بودجه و تحقق این امر برای سال آینده است.

 

آمارها، احتکار مونتاژکاران را تأیید کرد

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت:احتکار خودرو، بازی مونتاژکاران برای افزایش قیمت‌ها بود و آمارها صحت گفته‌های بنده را در این زمینه تأیید کرد. جلال رشیدی‌کوچی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه گروه بهمن به امید دریافت مجوز گرانی از سوی شورای رقابت، بخشی از تولیدات خود را احتکار کرده است، افزود:این موضوع را که مونتاژکاران دست به چنین اقدامی می‌زنند پیش‌تر اعلام کردم، اما آقایان نمی‌پذیرفتند و متأسفانه حتی از آنها حمایت می‌کردند. وی گفت:پیش‌تر عنوان کردم که خودروسازان به‌ منظور افزایش قیمت‌ها و اینکه بتوانند بازار را به نفع خودشان رقم بزنند، به بهانه‌های مختلف خودرو وارد بازار نمی‌کردند یا قطره‌چکانی عرضه می‌کردند که این مسأله موجب افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شد. رشیدی‌کوچی ادامه‌ داد:همین بالا رفتن قیمت‌ها سبب می‌شد مونتاژکاران در ادامه شاکی شوند که اختلاف قیمت تولیداتشان با بازار آزاد زیاد است و هزینه-فایده‌شان همخوانی ندارد؛ لذا بازی‌ای بود که خودروسازان درآورده بودند و خوشبختانه آمار و ارقام نیز صحت گفته‌های بنده را تأیید کرد. به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای تولید و فروش گروه بهمن در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد این خودروساز بخش خصوصی به امید دریافت مجوز گرانی از سوی شورای رقابت، بخشی از تولیدات خود را احتکار کرده است که در بخش خودروهای سواری نیمی از تولیدات را شامل می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی