اخبار

روسیه روبل دیجیتال را رسمی اعلام کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز دوشنبه قانونی برای معرفی روبل دیجیتال امضا کرد. طبق اسناد منتشر شده در پرتال رسمی دولت روسیه، این رمز الکترونیکی از اول آگوست عملیاتی خواهد شد.
این ارز دیجیتال به همراه روبل قدیمی، هم به صورت نقدی و هم غیر نقدی منتشر می‌شود. روبل دیجیتال در نقل و انتقال‌ها و پرداخت‌ها کاربرد دارد و در کیف پول‌های دیجیتال روی پلتفرمی با مدیریت بانک مرکزی نگهداری می‌شود. امکان باز کردن سپرده، وام گرفتن یا دریافت سود روی این ارز دیجیتال وجود ندارد.
به گزارش «ایران اقتصادی» از تسنیم، رئیس جمهور روسیه همچنین اصلاحاتی در قانون به وجود آورده تا بتوان روبل دیجیتال را به ارث برد. ایده معرفی یک ارز دیجیتال ملی در اواخر 2020  توسط بانک مرکزی روسیه ارائه شد. پیش بینی می‌شود روبل دیجیتال بر خلاف سایر ارزهای مجازی مثل بیت کوین مخاطرات کمی داشته باشد، چون توسط یک ناظر دولتی و به پشتوانه پول ملی منتشر می‌شود.


پلیس امریکا مانع برداشتن تابلوی توئیتر شد
دو منبع آگاه به اینسایدر گفتند: کارمندان از اینکه تابلو برداشته خواهد شد، مطلع نشده بودند. یک بالابر بزرگ دیده شد و مردان شروع به کندن حروف کردند. احتمالاً قرار بوده است علامت جدید «ایکس» به جای تابلوی توئیتر گذاشته شود که اکنون بخشی از شرکت ایکس هولدینگز ایلان ماسک است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، این بالابر باعث ترافیک در خیابان شده بود که معمولاً یکی از بخش‌های پرتردد سانفرانسیسکو است و با توجه به اختلال پیش آمده، پلیس روند برداشتن تابلو را پیش از تکمیل کار، متوقف کرد. نام کامل توئیتر هنوز در یک طرف تابلو مانده در حالی که در طرف دیگر، تنها دو حرف آخر توئیتر دیده می‌شود.
اینسایدر همچنین به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد شرکت توئیتر برای منعکس کردن تغییر لوگوی خود از پرنده آبی به ایکس، نام اتاق‌های کنفرانس مطبوعاتی را تغییر داده است و این اتاق‌ها اکنون eXposure، eXult و s3Xy نام دارند. ایلان ماسک همچنین گفته است زبان مربوط به توئیتر را تغییر خواهد داد و «توئیت» از این پس، «ایکس» نامیده خواهد شد.
بر اساس گزارش ایسنا از بیزنس اینسایدر، ایلان ماسک می‌خواهد توئیتر بخشی از یک اپلیکیشن همه منظوره باشد که امکانات شبکه اجتماعی، خرید و بانکداری را همزمان دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی