اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی در حومه دمشق را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه، وقوع انفجار تروریستی در منطقه زینبیه در حومه دمشق در روز تاسوعا و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، بشدت محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی پنجشنبه شب با تسلیت به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان، یادآور شد: در شرایطی که مردم بی‌گناه سوریه از تحریم‌های ظالمانه امریکا و برخی کشورهای غربی رنج می‌برند، در سایه سکوت دردآور جامعه جهانی، گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و امریکا نیز مرتکب این گونه جنایات فجیع می‌شوند. وی افزود: با توجه به‌ نبرد چندین ساله دولت و ملت سوریه علیه تروریسم، شایسته است جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی علاوه بر محکوم کردن هرگونه تجاوز علیه سوریه از جمله حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نیز انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور، برای رفع فوری تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه امریکایی و غربی علیه سوریه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به این کشور، اقدام فوری ‌و مؤثر انجام دهند.
شامگاه پنجشنبه در جریان یک حمله تروریستی، انفجاری در منطقه زینبیه دمشق رخ داد که بر اثر آن۶ نفر به شهادت رسیدند و ۲۳ نفر هم زخمی شدند.

 

دستورالعمل احراز صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیأت علمی مشخص شد
دستورالعمل احراز صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیأت علمی که به تازگی در هیأت وزیران مصوب شده است، با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، هیأت وزیران در جلسه 24 خرداد ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد جزء(۳) بند (ط) تبصره(س) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور دستورالعمل احراز صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره را مشخص کرد.
این دستورالعمل 12 ماده دارد که در آن به تفصیل شرایطی که افراد می‌توانند به‌عنوان مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل یا به نمایندگی صاحب سهم دولت در شرکت‌ها به‌عنوان عضو هیأت مدیره یا هیأت عامل معرفی شوند، مشخص شده است.
براساس ماده ۹ این دستورالعمل، شرکت‌های موضوع این دستورالعمل موظفند پس از انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی مزبور، مشخصات مدیران یادشده را در سامانه کارمند ایران (پاکنا) مستقر در سازمان اداری و استخدامی کشور درج کرده و هر سه ماه یک بار نسبت به ثبت و به روزرسانی اطلاعات خود اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی