صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره چهل و دو - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره چهل و دو - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کیوسک مجازی

حامیان سلاح‌ورزی به تکاپو افتادند

 علت تعویق جلسه رسیدگی به تخلفات اتاق ایران چیست؟
جلسه شورای ‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران با دستور جلسه رسیدگی به تخلفات مربوط به انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران که قرار بود ساعت 7 صبح روز شنبه برگزار شود به روز دوشنبه به تعویق افتاد.
یک فعال رسانه‌ای در واکنش به  این اقدام نوشت: علت تعویق جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق‌ بازرگانی چیست؟ لابی؟!
بدون شک تغییر زمان برگزاری جلسه شورای عالی نظارت، تغییری در ماجرای قانون‌شکنی سلاح‌ورزی و انتخاب غیرقانونی وی ایجاد نمی‌کند.
 
پشت پرده تلاش برای مشروعیت‌بخشی به رئیس غیرقانونی
کاربری دیگر توئیت کرد: پشت پرده؛ میرحسین میرمحمدصادقی حقوقدان و وکیل دادگستری، فرزند علاءالدین میرمحمد صادقی میلیاردر و فعال سیاسی اقتصادی ایرانی است. میرمحمد صادقی سخنگوی پیشین قوه قضائیه نیز بوده که حال مشخص شد چه کسی یا کسانی برای مشروعیت‌بخشی سلاح‌‌‌ورزی تلاش می‌کنند.
 
سلاح ورزی از حمایت کدام شبکه مافیایی برخوردار است؟
کاربر دیگری توئیت کرد: جناب علی‌آبادی صمت؛ سلاح‌ورزی از حمایت کدام شبکه مافیایی برخوردار است که با وجود رد صلاحیت توسط وزارت اطلاعات، به‌صورت غیرقانونی در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت می‌کند. با دیپلمات‌های خارجی جلسه می‌گذارد و در آخرین اقدام، جلسه هیأت نظارت بر اتاق به منظور برکناری وی به تعویق می‌افتد.
 
سلاح‌ورزی دیروز همراه ضدنظام، امروز علیه ضدنظام
یک کاربر هم در واکنش به فشارهای رسانه‌ای تیم سلاح‌ورزی در آستانه برگزاری جلسه بررسی تخلفات انتخابات اتاق ایران نوشت: تیم حامیان دیروز سلاح‌‌‌ورزی در تکمیل جبهه تحریمی اسماعیلیون و مسیح‌ علی‌نژاد علیه نظام بازی می‌‌کرد، حال تیم رسانه‌ای او خبر مهمی داده است: «نهادهای خارجی پشت سلاح‌‌‌ورزی هستند».
پرده برداشتن از حامیان اصلی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی جالب است اما باید گفت که دوران سفارتین گذشته است!
 
تیم رسانه‌ای سلاح‌ورزی به تکاپو افتاد
کاربر دیگری در توئیتر با انتشار تصاویر توئیت‌ها و کامنت‌های تیم رسانه‌ای و حامیان سلاح‌ورزی، نوشت: سلاح‌‌‌ورزی گفته منتقدان من ۴ نفر هستند که من را تخریب می‌کنند اما نگفت که شورای عالی نظارت، واجا، تیم اقتصادی دولت و طرد او از 106 موقعیت دولتی و حکومتی دلالت بر غیرقانونی بودن ریاست او است!
تیم رسانه‌ای سلاح‌‌‌ورزی نیز مرزهای پروژه بگیران را عوض کردند!
تیم رسانه‌ای سلاح‌‌‌ورزی که منفعت آنان در ادامه یافتن ریاست غیرقانونی او بر اتاق بازرگانی است، با نقشه‌های  مختلف از دروغ بستن به رئیسی، مخبر، وزیر اقتصاد، وزیر صمت، وزیر اطلاعات تا تهدید و فشار و لابی به‌دنبال بالابردن هزینه برخورد با فساد هستند!
 
 شنیدن دفاعیات موافقان سلاح‌ورزی شوکه‌کننده بود
کاربر دیگری در خصوص تخلفات انتخابات اتاق ایران در توئیتر گفت: زمانی که حرف تعدادی از موافقان سلاح‌ورزی را در کلاب هاوس شنیدم شوکه شدم. این افراد حتی متوجه نیستند علت برکناری سلاح‌ورزی چیست؟ برادران عزیز مهم‌ترین موضوع عدم شفافیت مالی اتاق است.
وی ادامه داد: دلایل غیر قانونی بودن ریاست سلاح‌ورزی مواردی همچون حد نصاب نداشتن انتخابات خرم‌آباد، نحوه احراز هویت در انتخابات، حضور غیر قانونی رئیس انجمن نظارت در میز ریاست انتخابات اتاق ایران، کارت عضویت آقای میرمحمدصادقی، شفافیت و غیره ابهاماتی هستند که هیچ وقت سلاح ورزی و یارانش به آن پاسخی ندادند.
 
رانت و انحصارطلبی جایگاه اتاق ایران را تهدید می‌کند
عباس وطن‌پرور عضو اتاق بازرگانی در واکنش به بروز تخلفات در انتخابات اتاق ایران در توئیتر نوشت: اگر این ادعا که دکتر میرمحمد صادقی مشغول تلاش بر ابقای آقای سلاح‌ورزی است، درست باشد در حالی که می‌دانیم ایشان رئیس انجمن نظارت بر حسن انتخابات بوده و نتیجه دقت و نظارت ایشان برکشیدن سلاح‌ورزی در خرم‌آباد و اتاق ایران گردیده است.
آیا این تلاش، کل انتخابات اتاق بازرگانی را زیر سؤال...!
اتاق بازرگانی باید نماد اهلیت، کفایت و صداقت بخش خصوصی باشد. اگر اتاق بازرگانی گرفتار باندهای مافیایی رانت‌گیر و انحصارطلب گردد، کیان و اعتبار ملت و مملکت توسط یک مشت منفعت‌طلب به تاراج می‌رود. نگذاریم شرایط اقتصادی کشور که با تبعیض و فساد و بد سالاری به اینجا رسیده بدتر شود.

 

بانک مرکزی به شائبه فساد
در فروش ارز پتروشیمی ها پایان می دهد

به نوشته فرهاد چاره‌دان، فعال اقتصادی، به دلیل ‎فساد نهفته در فروش ارز ناشی از صادرات محصولات ‎پتروشیمی در سامانه نیما، شنیده ها حاکی است ‎بانک مرکزی قصد دارد ارز پتروشیمی ها را مستقیماً خریداری نماید. درصورت محقق شدن این امر، خرید ارز توسط صرافی بانک ها نیز ممنوع خواهد شد‌ و شائبه فساد آمیز بودن این نوع معاملات نیز به اتمام خواهد رسید‌.

 

 آقای همتی دولت روحانی ظرف 8 سال چه کرد؟
عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی این روزها بیش از پیش به بررسی جایگاه اقتصادی کشورها در جهان می‌پردازد. وی در توئیتر خود گفت: هند ظرف یک دهه، از رتبه دهم به رتبه پنجم اقتصاد جهان صعود کرد.
هند در تعامل با جهان و اصلاحات منجر به ثبات اقتصادکلان، ظرف یک دهه، ۴۸۰ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کرد و صادرات سالانه را به ۴۵۰ میلیارد دلار رساند.
درآمد سرانه هند ۱/۴ میلیارد نفری، ۱۰ساله، ۶ برابر شد!

 

پذیرش تهاتر گاز با نفت نشان از شجاعت عراق است
سیدحمید حسینی دبیر اتاق مشترک ایران و عراق توئیت کرد: توافق ایران و عراق برای تهاتر گاز با نفت خام و نفت کوره با وجود مخالفت امریکا حرکتی رو به جلو است، اگر چه در داخل کشور اغلب رسانه‌ها نگاه نقادانه به روابط ایران و عراق دارند و توافق‌ها را بر نمی‌تابند، این حرکت دولت عراق شجاعانه و باعث شد که ۱۴ بانک عراقی تحریم شوند.

 

جزئیاتی از درآمد سالانه کاسب وحشت
 کانال تلگرام «نود اقتصادی» نوشت: آیا می‌دانید سیامک قاسمی، فعال فضای مجازی، سالانه چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان درآمد دارد؟ آیا او از رقم ۴۰ میلیارد تومانی‌اش، مالیات هم می‌پردازد؟
حق عضویت در کانال تلگرام VIP قاسمی هم ماهانه 5 میلیون تومان هزینه دارد که حتی اگر تنها 300 عضو هم داشته باشد، سالانه 18 میلیارد تومان نصیب این کارشناس نما می‌کند. قاسمی همایش‌ها و دوره‌های متعددی را هم برگزار می‌کند که تعداد آنها سالانه به بیش از 90 جلسه می‌رسد و در صورتی که در هر یک از این جلسات میانگین 30 نفر شرکت کنند، در طول یک سال 5/5 میلیارد کسب می‌کند. سیامک قاسمی سالانه بیش از 40 میلیارد تومان درآمد دارد و این در حالی است که فعالیت خود را جزو مشاغل آموزشی قرار داده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی