صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره چهل و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره چهل و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

کیوسک مجازی

سریال آواربرداری
از کارخانه‌های تعطیل شده

 احیای کارخانه مخابرات از راه دور با دستور رئیس‌جمهور، مورد توجه کاربران توئیتر قرار گرفته است.
یکی از فعالان رسانه در این باره نوشته است: کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران(ITI) در شیراز پس از ۱۴ سال به چرخه تولید برگشت.
مصطفی رضایی هم به این موضوع پرداخته است: کارخانه «مخابرات راه دور ایران» بعد از ۱۴ سال، به دستور رئیس جمهور در مسیر احیا قرار گرفت.
حقیقتاً دولت سیزدهم خاص‌ترین دولت بعد از انقلاب است؛ هم باید مسیر خود را طی کند هم راه‌های نرفته دولت‌های گذشته را...
#خبر_خوب
#دولت_خدمتگزار
احمد قصری هم به این خبر اینگونه واکنش نشان داده است:‌ کارخانه مخابرات از راه دور ایران ITI در استان فارس بعد از سال‌ها به خاطر خصوصی‌سازی به روش اشتباه، از چرخه تولید کنار رفته بود و باعث نارضایتی اقشار مختلف شده بود که به دستور رئیسی قراره دوباره احیا بشه و حداقل ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی بشه!

 

مقایسه رشد اینترنت در  دو دولت

سید مصطفی موسوی‌نژاد، کارشناس اقتصادی، در صفحه شخصی خود نوشته است:‌ پهنای باند بین‌الملل در این دوره دوساله حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد، سرعت اینترنت هم۹۰درصد رشد داشته، فیبر نوری هم که تقریباً لاک پشتی پیش می‌رفت، سرعتش شتاب گرفته.
در دوره آذری جهرمی پهنای بین‌الملل در حدی افزایش نیافت که قابل بیان باشد و وزیر در حال شوآف بود، اما امثال رشیدپور هیچ نگفتند!

 

خودروهای لوکس برای مدیران دولت روحانی

سید محمد جواد حسینی، فعال رسانه‌ای، نوشته است: به کام خودشون به اسم بازنشستگان رفتند خودرو لوکس خریدند.
با همچین بلایی تو ۸ سال دولت روحانی دچار بودیم.

 

سرانه مصرف برق خانگی در ایران 6 برابر متوسط جهانی

علی فرحزادی، فعال رسانه‌ای، در توئیتر درباره رشد تولید برق نوشت: کل ظرفیت نیروگاه‌های کشور سال 57 حدود هفت هزار مگاوات بوده اما امروز حتی99.7 درصد روستاهای کشور برق‌رسانی شدن
هر جا گفتن ایران قحطی برق هست اینارو نشون بدین بهشون
سرانه مصرف برق خانگی در ایران 6 برابر متوسط جهانی هستش
 مشکل ما کمبود برق نیست الگوی مصرف باید اصلاح بشه.

فردی دیگر هم در این باره نوشته است:‌
آقایون اصلاح‌طلب که برای ۳روزتعطیلی به خاطرکنترل مصرف برق، دولت رئیسی رو مسخره می‌کنند یادشون رفته تا ۳سال پیش به‌خاطر بی‌کفایتی دولت روحانی روزانه برق کشور از۳تا۸ ساعت قطع می‌شد وآخر مردم مقصر بودند.
 اگر به خاطر برجام جلوی پیشرفت هسته‌ای رو نگرفته بودید الان برق هسته‌ای داشتیم...

 

به دوران ما نمی‌توانیم بازنمی‌گردیم

یک کاربر در صفحه شخصی خود نوشته است:
زمان زیادی از عبور جامعه از این تفکر نمی‌گذرد:
- ما بجز آبگوشت بزباش در هیچ تکنولوژی برتری نداریم
- خودکفایی گندم اشتباه است
- ساخت پالایشگاه کثافتکاریه
- صنایع دفاعی هزینه بیهوده است
- انرژی هسته‌ای بی‌فایده است
مردم اجازه نخواهند داد صاحبان این تفکر دوباره برگردند.

 

سطح مذاکرات رئیسی از برجام هم بالاتر بود

 کانال تلگرام «نود اقتصادی» به نقل از مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین نوشت: سطح مذاکراتی که آقای رئیسی چند ماه پیش در چین انجام داد، از برجام هم بالاتر بود.
در ۲۳ سال اخیر، برای اولین بار بود که رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران به‌طور رسمی دعوت کرد تا به این کشور سفر کند. نتایج و پیامدهای سفر رئیسی به چین زمان می‌برد تا بر اقتصاد ایران بنشیند، اما به شما می‌گویم که بزودی نتایج این سفر را خواهید دید. تشریفات و استقبال از آقای رئیسی معنای خاصی داشت و در نوع خودش بی‌نظیر بود.

 

احضار فرزین به مجلس تکذیب شد

یک کاربر توئیت کرد: خبر احضار رئیس بانک مرکزی به مجلس جعلی است و  تکذیب شد. جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هرگز صحبت‌هایی مبنی بر نابسامانی بازار ارز و احضار رئیس کل به مجلس را مطرح نکرده‌ام. اتفاقاً بر این موضوع تأکید دارم که بانک مرکزی باید از اختیارات خود استفاده و با اخلالگران برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

 

عبدالملکی جواب مخالفان سرمایه‌گذاری امارات در ایران را داد

سازمان مناطق آزاد در صفحه توییتر خود نوشت: شورای امارات برای سرمایه‌گذاری خارج از کشور (اتاق سرمایه‌گذاران خارجی امارات) رشد ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها صادر شده توسط امارات متحده عربی را بررسی کرد که در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۷ تریلیون درهم یعنی حدوداً معادل ۲۰۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با وجود چالش‌های اقتصادی جهانی به رشد ۲۵ درصدی دست یافته است.
 لازم به یاد‌آوری است حجت‌الله عبدالملکی رئیس سازمان مناطق آزاد چندی پیش از تمایل اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در مناطق آزاد ایران خبر داد که این مهم محل واکنش‌های بسیاری شد.

 

ایران از حق خود در میدان آرش کوتاه نمی‌آید

 احسان حسینی فعال رسانه‌ای در توئیتر خود نوشت: ایران اعلام کرده از حق خود در میدان آرش کوتاه نمی‌آید و تاکنون ده‌ها موضع‌گیری، مشابه طرف عربستانی و کویتی داشته. حتی جدل اخیر نیز از اعلام آمادگی شرکت نفت ایران برای آغاز حفاری شروع شد. اینکه صرف اظهارنظر رقبا را سوژه خودتحقیری می‌کنند یعنی دستشان از نقد دیپلماسی انرژی دولت خالی است.

 

تجارت 1.8 میلیارد دلاری ایران و عمان

یک کاربر توییت کرد: تجارت بیش از ۱.۸ میلیارد دلاری ایران و عمان تجارت  ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ به حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۶۹۸ هزار دلار رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی