صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • بازار ارز
  • کلان
  • انرژی
  • حمل و نقل
  • بازار سرمایه
  • چهان
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره پنج - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره پنج - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

راه‌اندازی پروازهای کارگو از فرودگاه پیام به امارات

رئیس سازمان هواپیمایی پیشنهاد داد: با راه‌اندازی پروازهای کارگو پل هوایی منطقه بین منطقه ویژه اقتصادی پیام و منطقه جبل علی ایجاد شود.
«محمد محمدی بخش» به همراه معاونان و مدیران خود از فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد. محمدی بخش گفت: بخش هوایی کشور نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است و دست بلند نظام برای پشتیبانی از مأموریت‌هایش به شمار می‌رود، بنابراین امروز دیگر ایجاد یک شهر هوشمند ایده خوشایندی نیست، بلکه یک الزام است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تعیین راهبردها با برنامه اجرایی دقیق و منظم در فرودگاه پیام تأکید کرد و گفت: فرودگاه پیام یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود فرودگاه‌های ایران است، بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌ها بخوبی استفاده شود. وی ضمن تأکید بر طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پیام به صورت کلان، خواستار شد: انتظار داریم فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام به قطب تولید قطعات در بخش هوایی در کشور تبدیل شود، همچنین در بخش شبیه‌سازی انتظار می‌رود شهر شبیه‌سازی در این فرودگاه پایه‌گذاری شده و با تعیین اولویت‌ها نسبت به طراحی، ساخت و هوشمندسازی این شهر اقدام کنید تا با این اقدام از خروج سرمایه و هزینه‌های هنگفت در حوزه شبیه‌سازی جلوگیری شود.
محمدی بخش با بیان اینکه امروز سازمان هواپیمایی کشوری شتاب دهنده صنعت است و تلاش دارد برای رفع نیازهای داخلی و کشورهای همسایه بکوشد، پیشنهاد داد: با راه‌اندازی پروازهای کارگو پل هوایی منطقه بین منطقه ویژه اقتصادی پیام و منطقه جبل علی ایجاد شود.
 
هزینه پروازهای چارتری لغو شده
رئیس سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به لغو پرواز برخی ایرلاین‌ها که بلیت را بالاتر از قیمت مصوب فروخته بودند، گفت: بر اساس آیین‌نامه حقوق مسافر، مسافران اگر بلیت‌ها را از ایرلاین‌ها خریده باشند، باید هزینه‌ بلیت بلافاصله برگردانده شود. اگر خرید بلیت از سایت‌ها و مراجع غیر معتبر باشد، باید از مراجع ذی‌ربط موضوع را پیگیری کنند.
مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه از تاریخ ۲۱ خرداد باطل شد که منجر به لغو بسیاری از پروازها و بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه‌های کشور شده است. وی درخصوص تعیین تکلیف مسافران توضیح داد: طبیعتاً هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص ممنوعیت فروش چارتری به بلیت فروشی ادامه داده، باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتماً باید این موضوع را پیگیری کنند. وی بابیان اینکه پیش‌تر هم اعلام کردم نحوه فروش بلیت رصد می‌شود، گفت: سازمان هواپیمایی هم این مسأله را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. اینکه چرا با وجود تأکید سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت فروخته شده، باید بررسی و پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه اینکه نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشور بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی در حوزه فروش بلیت هواپیما بر اساس قیمت‌های مصوب ادامه دارد، گفت: اخیراً 6 شرکت هواپیمایی متخلف مشمول جرایم نقدی شدند.
وی ادامه داد: از این 6 ایرلاین، جریمه یک ایرلاین 76 میلیارد تومان است که بیشترین رقم در جرایم نقدی شرکت‌های هواپیمایی بوده است.
اردیبهشت امسال بود که شورای عالی هواپیمایی در پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار خواستار تصویب افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی با توجه به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی شده بود که ستاد تنظیم بازار با افزایش متوسط ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد. پس از آن برخی شرکت‌های هواپیمایی (10 شرکت) و دفاتر و سایت‌های فروش بلیت هواپیما به دلیل عرضه بلیت خارج از نرخنامه مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشوری جریمه شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی