فشار بر بانک‌های منطقه‌ای امریکا افزایش یافت

با ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و سیگنچر همراه با تعطیلی بانک سیلورگِیت، بحران بانکی منطقه‌ای در امریکا آغاز شد

به گزارش «ایران اقتصادی»، وبگاه فوربز اعلام کرد: سولومون خطاب به افرادی که در همایش ۲۰۲۳ Forbes Iconoclast Summit حضور داشتند گفت که با وجود چندین‌بار افزایش نرخ بهره که هدف نرخ بهره بین بانکی فدرال رزرو (بانک مرکزی امریکا) را به ۵ تا ۵.۲۵ درصد رسانده است، امیدوار نیست که تورم به سرعت مهار شود؛ این در حالی است که در بیشتر سال ۲۰۲۰ میلادی، فدرال رزرو، سیاست‌های پولی انقباضی را به منظور مبارزه با اثرات اقتصادی همه‌گیری کرونا کاهش داد.
وی افزود: تصور می‌کنم تورم، چسبنده‌تر از انتظارات فعلی بازار خواهد بود.
سولومون خاطرنشان کرد که بانک‌های بزرگ شرایط خوبی دارند و می‌توانند در برابر افزایش سریع نرخ بهره مقاومت کنند؛ اما رقبای کوچک‌تر آنها انعطاف‌پذیری کمتری دارند.
در اوایل سال‌جاری، با ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر همراه با اعلام تعطیلی بانک سیلورگِیت، بحران بانکی منطقه‌ای در امریکا آغاز شد. سولومون در ادامه بیان کرد: بانک‌ها وام‌دهندگان مهمی برای بخش ارزهای دیجیتال و شرکت‌های فناوری بوده‌اند و افزایش نرخ‌های بهره را در نظر نمی‌گرفتند؛ در حالی که افزایش نرخ‌های بهره، ارزش سرمایه‌گذاری‌های اوراق قرضه آنها را کم می‌کرد و به تطابق‌ناپذیری دارایی‌ها و بدهی‌ها منجر می‌شد.
سولومون گفت: ۲۵ سال پیش، ۳۰ هزار بانک در امریکا وجود داشت؛ اما امروزه کمی بیش از ۴ هزار بانک وجود دارد.
وی در ادامه بیان کرد که معتقد است باید بین بانک‌های متوسط منطقه‌ای ادغام بیشتری صورت گیرد؛ بویژه در مواجهه با افزایش هزینه‌های نظارتی و ضرورت سرمایه‌گذاری در فناوری.

جستجو
آرشیو تاریخی