اخبار

وام بانک‌های روسیه از کدام کشور تأمین می‌شود؟

وام برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های چین به همتایان روسی خود در دوره ۱۴ ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، فایننشال تایمز با استناد به داده‌های بانکی روسیه که دانشکده اقتصاد کی‌یف آن را تجزیه و تحلیل کرده است این موارد را منتشر کرد.
براساس این گزارش، ارتباط بخش بانکی روسیه با بانک‌های صنعتی و بازرگانی، بانک سازندگی، بانک کشاورزی و بانک چین مجموعاً از ۲.۲ میلیارد دلار به ۹.۷ میلیارد دلار در بازه زمانی ۱۴ ماهه افزایش یافته است.
طبق گزارش ایسنا از اکونومیک، بانک صنعتی و بازرگانی چین (ICBC) و بانک چین با هم ۸.۸ میلیارد دلار دارایی روسیه را داشتند.

 

افول در اقتصاد کره‌جنوبی ادامه‌دار شد

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی در ماه آگوست با سرعت بیشتری تضعیف شد و طولانی‌ترین رکود خود را تا یک ماه دیگر تمدید کرد زیرا سفارشات صادراتی دوباره کاهش یافت. به گزارش «ایران اقتصادی»، شاخص مدیران خرید برای تولیدکنندگان کره جنوبی که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه آگوست به ۴۸.۹ رسید که از بالاترین رقم ۱۲ ماهه ۴۹.۴ در ماه جولای کاهش یافته است. شاخص‌های فرعی نشان دادند که سفارش‌های صادراتی جدید پس از اولین افزایش ۱۷ ماهه در ماه جولای به سمت انقباض برگشتند و سفارشات و تولید را به ترتیب ۱۴ و ۱۶ ماه در محدوده انقباضی نگه داشتند.
نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چین در ماه آگوست تشدید شد، چینی که پیش از این صادرات کره جنوبی را در بحبوحه تقاضای ضعیف کاهش داده بود.
طبق گزارش ایسنا از رویترز، رکود فعلی در تولید و کار جدید طولانی‌ترین رکود در تاریخ نظرسنجی است، اگرچه بسیار کمتر از موارد ثبت شده در همه‌گیری و بحران مالی جهانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی