کاهش بودجه مصرفی خانوار‌های امریکایی

بودجه خانواده‌های امریکایی در ابتدای سال آینده میلادی، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد

هزینه کرد مصرفی در امریکا قبلاً بسیار قوی بود. در حقیقت در ژوئیه هزینه کرد مصرفی به بالاترین میزان در 6 ماه افزایش یافت. اما سؤال اینجاست آیا افزایش قدرت خرید همچنان پایدار خواهد ماند؟
برابر آخرین نظرسنجی «پالس» بلومبرگ، جواب به این سؤال «نه» است. به گزارش «ایران اقتصادی»، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان به این سؤال اعلام کردند میزان هزینه کرد در اوایل سال آینده در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند ممکن است این کاهش زودتر هم روی بدهد. گروهی که اکثر آن را سرمایه‌گذاران تشکیل داده‌اند، چندین دلیل برای این موضوع مطرح کرده‌اند. مواردی همچون اعتبار محدودتر، افزایش نرخ رهنی و از سرگیری پرداخت وام به دانشجویان (درامریکا) در پاییز امسال موجب کاهش بودجه خانوار‌های امریکایی خواهد شد. اما همه با این موضوع موافق نیستند. به عنوان مثال، اقتصاددان‌ها در گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند مصرف کنندگان (خانگی) در امریکا در سال آینده به دلیل ادامه روند مثبت بازارکار رو به بهبود، عملکرد بهتری خواهند داشت. طبق گزارش صداوسیما، در همین حال، پاسخ دهنده‌ها به نظرسنجی «پالس» بلومبرگ، به دنبال دامنه گسترده‌ای از نشانگر‌ها برای یافتن سرنخ هستند.
این موارد شامل تدابیر استاندارد بیشتر برای بازار‌های خرده فروشی، از بزهکاری‌های کارت اعتباری گرفته تا رزرو بلیت خطوط هواپیمایی و طرح اعتباری الان خرید کن بعداً بپرداز می‌باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی