دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم

رئیس جمهور، معاون اجرایی خود را مأمور پیگیری تکمیل آزادراه حرم تا حرم در زمان‌بندی مشخص کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیسی که اواخر هفته گذشته به مشهد مقدس سفر کرده بود، جمعه در دیدار با مدیران کشوری، استانی و دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران امام رضا علیه‌السلام و شورای اداری استان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی، تکمیل آزادراه حرم تا حرم را از اولویت‌های مهم دولت دانست و معاون اجرایی خود را مأمور پیگیری تکمیل این طرح در زمان‌بندی مشخص کرد.
رئیس جمهور گفت: همان‌طور که استاندار محترم گزارش داد، بیش از ۸۰ درصد زائران مشهد از راه جاده‌ها به زیارت مشرّف می‌شوند و لزوم تسریع طرح آزاد راه حرم تا حرم، بر کسی پوشیده نیست. همان‌طور که نظری تأکید کردند، این طرح در صورتی که به نتیجه برسد، می‌تواند راه بسیاری از تردد‌های زمینی باشد.
رئیسی، همچنین تأکید کرد: باید زمان‌بندی لازم، انجام تا مأموریت بخش‌های مختلف برای پیشبرد این طرح نیز مشخص شود. حتماً معاون اجرایی محترم، منصوری، زمان‌بندی طرح را پیگیری کند.
رئیس جمهور، تصریح کرد: تدارک لازم برای انجام یک زیارت ارزان، آسان، دلنشین و سازنده برای مردم، وظیفه ما است. دهه آخر ماه صفر، یکی از قله‌های زیارت است و همان‌طور که امروز مدیران ملی نیز برای این خدمت‌رسانی بسیج شده‌اند، در سایر ایام اوج حضور زائران نیز باید چنین کارهایی برنامه‌ریزی شود.  رئیس جمهور بر پیگیری مصوبات کارگروه ملی زیارت تأکید کرد و اظهار داشت: باید نیاز‌های مشهد و زائران را به درستی احصا و برای رفع آنها برنامه زمان‌بندی مشخصی داشته باشیم.
رئیسی، یکی از این نیاز‌ها را ساخت پارکینگ‌های جدید در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر دانست و گفت: برای احداث حداقل چهار پارکینگ در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، کارگروهی تشکیل و مکان‌یابی لازم در یک فرصت یک ماهه انجام خواهد شد.
رئیسی، تصریح کرد: در این‌باره با تأکید بر حضور بخش خصوصی و پس از آن، پای کار آمدن ظرفیت زمین‌ها و امکانات دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، آستان قدس رضوی و شهرداری، کار مکان‌یابی و سپس اجرای طرح، در دستور کار قرار گیرد.  رئیس جمهور گفت: موضوع حمل و نقل برای تسهیل زیارت مردم، دارای اولویت است و باید در حوزه ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در مشهد، ظرفیت‌ها تقویت شود. شهر فرودگاهی که استاندار خراسان رضوی درباره آن نکاتی را گفتند، جزو نیاز‌های استان است و لازم است این کار تسریع شود.  رئیس جمهور، همچنین راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد را از دیگر نیاز‌ها دانست.  رئیسی، تصریح کرد: از نظر ما این قطار سریع‌السیر، از اولویت‌های کشور است. استاندار خراسان رضوی، پیگیری‌های خوبی در این‌باره داشتند. پیگیری بودجه و اعتبارات آن انجام می‌شود، اما وزارت راه و شهرسازی، آن را در چند جبهه باید پیگیری کند. این، جزو کار‌های ضروری است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی