اخبار

نرخ تورم ایتالیا نزولی شد
 اداره آمار ایتالیا در گزارش نهایی خود اعلام کرد که تورم سالانه در این کشور در ماه آگوست به ۵،۴ درصد رسیده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، رقم منتشرشده ۰،۱درصد کمتر از پیش‌بینی اولیه است. علاوه بر این، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ماهانه ۰،۳ درصد رشد کرد که در مقایسه با گزارش اولیه کمی کمتر است.
تورم اصلی در ماه گزارش شده در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل به ۴،۸درصد رسید.
طبق گزارش ایسنا از اکونومی، در همین حال شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) افزایش ماهانه ۰،۲ درصد و افزایش سالانه ۵،۵ درصد را تجربه کرد.

 

امریکا خودروسازان روسیه را تحریم کرد
مقامات امریکایی اخیراً تحریم‌های علیه روسیه را به خاطر درگیری نظامی با اوکراین افزایش داده و نام 100 شرکت و 20 تبعه روس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به فهرست سیاه تحریم‌های خود اضافه کردند.
به گزارش «ایران اقتصادی»، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا، خودروسازان روس از جمله اوتاواز، موسکِویچ، گاز و سولرز تحریم شده‌اند.
شرکت جاده‌سازی اوتودور و شرکت ترنس‌مش‌هلدینگ که بزرگ‌ترین تولیدکننده لوکوموتیو و تجهیزات ریلی در روسیه به‌شمار می‌رود نیز از سوی امریکا تحریم شده‌اند.
امریکا در تحریم‌های جدید خود آندری بوکارس، رئیس پیشین شرکت ترنس‌مش‌هلدینگ و اسکندر محمودوف، رئیس شرکت اورال ماینینگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز تحریم کرده است. البته پیش‌تر دارایی‌های این اتباع روسی در امریکا مسدود شده بود.
ایگور آلتوشکین، بنیانگذار و بزرگ‌ترین سهامدار شرکت مس روسیه که سومین تولیدکننده مس در این کشور به‌شمار می‌رود، نیز در فهرست سیاه اشخاص تحریم‌شده روس توسط واشنگتن قرار گرفته است. وزارت خزانه‌داری امریکا همچنین 150 شرکت و تبعه خارجی از ترکیه‌ای گرفته تا اماراتی و مجارستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه مورد تحریم قرار داده است.
طبق گزارش فارس از راشاتودی، واشنگتن اعلام کرده که این شرکت‌ها به انتقال دوربین‌های پهپادی با کاربرد دوگانه و همچنین فیلترهای بصری پیشرفته و باتری‌های لیتیومی به روسیه مشارکت داشته و در تعمیر کشتی‌های مرتبط با وزارت دفاع روسیه دست داشته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی