بدهی عمومی امریکا برای نخستین بار از 33 تریلیون دلار گذشت

سه ماه پس از امضای لایحه افزایش سقف بدهی امریکا از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که حجم بدهی عمومی این کشور از ۳۳ تریلیون دلار فراتر رفته است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که حجم بدهی عمومی امریکا به بالاترین حد خود رسیده و از ۳۳ تریلیون دلار فراتر رفته است.
بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری امریکا، حجم کل بدهی خارجی امریکا به ۳۳.۰۴۴ تریلیون دلار رسیده است.
تا پیش از توافق دولت بایدن با کنگره حداکثر سقف بدهی امریکا ۳۱.۴ تریلیون دلار بود. درواقع توافق شده که دولت می‌تواند تا نخستین روز سال ۲۰۲۵ هرقدر که بخواهد استقراض کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در ژوئن گذشته لایحه‌ای را برای افزایش سقف بدهی امضا کرد تا امریکا از پرداخت بدهی‌های خود نکول نکند که آسیب‌های اقتصادی بزرگی به بار می‌آورد.
سیزدهم خرداد ماه گذشته بود که کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز شنبه لایحه‌ افزایش سقف بدهی دولت این کشور را امضا کرده است.
بر اساس این بیانیه، امضای این لایحه توسط بایدن باعث می‌شود تا امریکا از بحران و سقوط اقتصادی جلوگیری کند.
بحران بدهی امریکا از سوی رسانه‌های امریکایی مادر همه بحران‌ها توصیف می‌شود و افزایش سقف بدهی ۳۱.۴تریلیون دلاری دولت امریکا باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص تأثیر نکول بدهی امریکا بر اقتصاد جهانی شده است.
کارشناسان می‌گویند: بدهی عمومی امریکا 9 سال زودتر از آن چیزی که قبل از شیوع کرونا انتظار می‌رفت، به رقم ۳۳ تریلیون دلار رسیده است.
بر اساس گزارش فارس از المیادین، آنها می‌گویند برای آنکه بدهی عمومی این کشور به یک بحران بدل نشود، دولت باید عواملی را که باعث افزایش سطح بدهی می‌شود، حل کند.
جستجو
آرشیو تاریخی