سخنگوی دولت:

سلاح‌ورزی صلاحیت ریاست اتاق بازرگانی را ندارد

سخنگوی دولت درباره صلاحیت حسین سلاح‌ورزی برای ریاست اتاق بازرگانی، نظر رسمی دولت را اعلام کرد.
بعد از چند ماه از حواشی انتخاب غیرقانونی حسین سلاح‌ورزی بر ریاست اتاق بازرگانی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در این زمینه گفت: دولت به‌صراحت درباره رئیس اتاق بازرگانی اعلام نظر کرده بود و تکلیف روشن است؛ هیأت نظارت نیز فراقوه‌ای است و وقتی تشکیل جلسه دهد، اقدامات لازم قانونی را انجام خواهد داد. نهاد نظارتی دولت در این زمینه پاسخ استعلام داده که آقای سلاح‌ورزی واجد صلاحیت است یا نه که پاسخ شفاف آن نهاد نظارتی دولت هم این بوده که ایشان واجد صلاحیت نیست.
 بهادری جهرمی افزود: دولت به عنوان نهاد نظارتی اظهار نظرش را کرده است و نهاد مربوطه در دولت شفاف اعلام کرده که واجد صلاحیت نیست.
به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: ما از قعر جدول مدیریت کرونا، بدون FATF، با یک چرخش راهبردی به صدر جدول مدیریت کرونا رسیدیم تا جایی که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از وزارت بهداشت دولت سیزدهم بابت مدیریت کرونا تقدیر کردند. در حوزه اقتصادی در دوره گذشته بنا بود چرخ‌های سانتریفیوژ نچرخد تا چرخ اقتصاد بچرخد ولی به جای آن چرخ تورم خوب چرخید اما تورم ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت که پیش‌بینی می‌شد به تورم سه رقمی هم برسد، با وجود بحران جنگ اوکراین و مردمی‌سازی یارانه‌ها، روند کاهشی یافت.
 سخنگوی دولت ادامه داد: در زمینه تنش‌های آبی و بحران‌های انرژی نیز مدیریت دولت به صورتی پیش رفت که نه تنها قطعی بخش خانگی نداشتیم، بلکه انرژی‌ای که به بخش تولید داده شد نیز افزایش یافت. در زمینه بین‌المللی نیز امروز جمهوری اسلامی نه‌تنها با کشورهای هم‌سو، بلکه با برخی کشورهای نزدیک به غرب وارد تبادلات اقتصادی شده است. کریدورهای تجاری کشورمان که یکی از مزیت‌های ایران است و پیش از این اهمیت داده نمی‌شد، در دو سال اخیر پویا شده و سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.  وی افزود: در حوزه نفت امروز ما پالایشگاه‌های فراسرزمینی را بهره‌برداری می‌کنیم. به طور کلی در تمامی حوزه‌های دارای توانمندی، سرمایه‌گذاری شد تا آینده کشور به شکل مطلوبی ساخته شود. امروز ما وقتی پشت سرمان را نگاه می‌کنیم، با خیل عظیمی از مشکلات مواجه می‌شویم که دشمنان علیه ما درست کردند ولی ما جانانه ایستادیم و جلو آمدیم. به‌روشنی مشخص است با این قوت ناشی از تجارب اندوخته شده ملت ایران، حتماً آینده ما بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وضعیت تولید حامل‌های انرژی، اظهار کرد: در عرصه تولید حامل‌های انرژی رشد سرمایه‌گذاری داشتیم و در نفت و فرآورده‌های آن سرمایه‌گذاری شده و افتتاح‌هایی انجام شده است. اگر سرانه مصرف بالاست که باید مدیریت شود، جمعیت‌مان نیز بالاست. در مدیریت مصرف اولویت دولت استفاده از ابزارهای غیرقیمتی است و برنامه ما این نبوده و نیست که افزایش قیمت داشته باشیم. شرایط اقتصادی جامعه اساساً به شکلی نیست که کشش افزایش قیمت وجود داشته باشد و مردم در دهه گذشته سختی بسیاری کشیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی