دولت سیزدهم

صنایع صدرنشین تأمین برق در ۲ سال گذشته

به گزارش خط انرژی، صنعت برق در فصل گرم سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، 9 هزار و 429  گیگاوات ساعت برق بیشتری به همه مشترکان عرضه کرده که ۹۰.۸ درصد از این مقدار سهم مشترکان صنعتی کشور شده است.
اجرای سیاست‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی و اداری سبب شده تا مشترکان این ۲ حوزه در ۲ سال گذشته با صرفه‌جویی مصرف برق خود را کاهش دهند و برق مازاد این محل نیز در قالب تابلوی گواهی صرفه‌جویی برق به صنایع کشور برسد.

آزادراه اصفهان- شیراز در سفر رئیس جمهور به فارس افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پایان هفته آینده رئیس جمهور سفری به استان فارس خواهند داشت و ۷۰ همت پروژه نهایی و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: مهم‌ترین پروژه آزادراه اصفهان - شیراز است که ۶ قطعه از ۷ قطعه آن به بهره‌برداری می‌رسد که بزرگترین پروژه آزادراهی کشور است و ۲۵ هزار همت برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است. این آزادراه مسیر اصفهان - شیراز را تا ۲ ساعت کوتاه می‌کند و از منظر صرفه‌جویی مصرف سوخت اتفاق مبارکی است.

کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری در روستا‌ها

به گزارش ایبنا، سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهارداشت: براساس شاخص اعلام شده توسط مرکز آمار، با اجرای برنامه‌های اشتغالزایی، نرخ بیکاری در روستا‌های کشور ۱.۷ درصد کاهش یافت که اتفاق بسیار خوبی است.
با اقدامات صورت گرفته مجموعاً بیش از ۶۷۰ هزار شغل ایجاد شده که از طریق سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملاً قابل رصد و صحت‌سنجی است.

عیدانه معاون علمی رئیس‌جمهور
به پژوهشگران دانشگاهی و دانش‌بنیان

به گزارش کانال بیداری ملت، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهور از حمایت ۳ میلیارد تومانی بنیاد ملی علم ایران خبرداد و گفت: از پژوهش‌هایی که بتوان از رهگذر آن به محصولی رسید که تا به حال در جهان تولید نشده و یا تک‌نمونه است، حمایت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران علمی در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مخاطبان این حمایت ۳ میلیارد تومانی به‌شرط ارائه پژوهش‌های اصیل برای رسیدن به محصولی بدیع هستند.

برای انجام لوله‌کشی گاز داخلی منازل صورت می‌گیرد
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به خانوارهای
۶ استان کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیأت وزیران به پیشنهادهای بانک مرکزی و وزارت نفت اعطای تسهیلات برای توسعه شبکه گازرسانی در ۶  استان کشور را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل نسبت به اعطای ۱۳۰هزار فقره تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به‌ منظور افزایش اشتراک‌پذیری گاز و انجام لوله‌کشی داخلی منازل در شهرها و روستاهای استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزان یکصد‌و‌پنجاه میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) با دوره بازپرداخت پنج‌‌ساله به هر خانوار در هر استان اقدام می کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی