اخبار

تحقیقات تایوان از همکاری ۴ شرکت با هواوی
وانگ می‌هوآ، وزیر اقتصاد تایوان اعلام کرد: این وزارتخانه به دنبال بررسی این موضوع است که آیا فعالیت‌های این شرکت‌ها در چین، با مجوز سرمایه‌گذاری اولیه آنها از سوی دولت این جزیره مطابقت داشته است یا خیر. اگر چنین نباشد، بالاترین جریمه مجاز برای این شرکت‌ها، حداکثر ۲۵ میلیون دلار تایوان (۷۷۵ هزار و ۳۰۰ دلار امریکا) است. به گزارش «ایران اقتصادی»، وانگ درباره قوانینی که این شرکت‌ها ممکن است زیر پا گذاشته باشند، جزئیاتی ارائه نکرد. وی اوایل هفته جاری گفته بود که این شرکت‌ها، درگیر کارهای ارزان‌قیمتی مانند مدیریت فاضلاب بودند. بلومبرگ هفته جاری در گزارشی مدعی شده بود که این شرکت‌ها، با شرکت‌های مرتبط با هواوی، برای ایجاد زیرساخت برای کارخانه‌های تولید تراشه، همکاری کرده‌اند. این 4 شرکت شامل تاپکو ساینتیفیک، شرکت مهندسی ال‌اند کی، یونایتد اینتگریتد سرویس و کیکا هانتِک کمیکال تکنولوژی تایوان، همگی ارتکاب هرگونه تخلف را رد کرده‌اند. شرکت هواوی به درخواست اظهارنظر در این باره، پاسخ نداد. چین هنوز در تعطیلات طولانی روز ملی بسر می‌برد.
بر اساس گزارش ایسنا از رویترز وزیر اقتصاد تایوان همچنین اعلام کرد: دولت تایوان با در نظر گرفتن رویه بین‌المللی، به‌زودی قوانین سختگیرانه‌تر را درباره فناوری‌های کلیدی در نظر می‌گیرد.

 

توافق ۱,۵ میلیارد دلاری لوک اویل روسیه با سوکار آذربایجان
این قرارداد به لوک اویل مشتری دیگری در نزدیکی بنادر روسیه خواهد داد. اکثر پالایشگاه‌های اروپایی واردات نفت از روسیه را برای رعایت تحریم‌های اتحادیه اروپا بر سر حمله نظامی مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲، متوقف کردند اما ترکیه تحریمی علیه روسیه اعمال نکرده و به واردات نفت و گاز از این کشور ادامه می‌دهد.  
به گزارش «ایران اقتصادی»، با این حال، پالایشگاه استار ترکیه که ۲۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید دارد، مجبور شد واردات نفت روسیه را در تابستان امسال به دلیل مشکلات ناشی از محدودیت‌های مالی بین‌المللی در تجارت با مسکو، کاهش دهد.
طبق آمار شرکت LSEG Eikon، پالایشگاه استار، واردات نفت اورال روسیه را در اوایل سال میلادی جاری کاهش داد و سپس خرید این گرید نفتی را در ماه‌های اوت و سپتامبر به حال تعلیق درآورد و به جای آن، نفت کبکوی قزاقستان را خریداری کرد که کیفیت مشابهی دارد و از بنادر روسیه بارگیری می‌شود. داده‌های LSEG نشان می‌دهد که پالایشگاه استار در سال ۲۰۲۲، به‌طور میانگین، ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت اورال را خریداری کرده اما میزان وارداتش در سال میلادی جاری تاکنون، کمتر از ۵۰ هزار بشکه در روز بوده است. بر اساس گزارش ایسنا از رویترز، سه منبع آگاه گفتند: لوک اویل، ارسال نفت اورال به استار را از اکتبر آغاز می‌کند و انتظار می‌رود حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت به استار تحویل دهد که معادل نیمی از ظرفیت این پالایشگاه است.

جستجو
آرشیو تاریخی