اخبار

امریکا، چین را تحریم کرد
وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه ۴۲ شرکت چینی را به دلیل حمایت از پایگاه نظامی و صنعتی دفاعی مسکو به فهرست کنترل صادرات دولت اضافه کرد. هفت شرکت دیگر از فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، امارات متحده عربی و بریتانیا نیز به فهرست کنترل صادرات تجارت اضافه شدند.
به گزارش «ایران اقتصادی»، وزارت بازرگانی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این موارد شامل میکروالکترونیک‌هایی است که روسیه برای سامانه‌های هدایت دقیق موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده علیه اهداف غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌کند.
وزارت بازرگانی ایالات‌متحده در ۲۵ سپتامبر محدودیت‌های تجاری را علیه ۱۱ شرکت چینی و ۵ شرکت روسی اعلام کرد و برخی از آنها را به تأمین قطعات برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای ارتش روسیه متهم کرد.
طبق گزارش ایسنا از رویترز، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ایالات‌متحده باید فوراً اقدامات اشتباه خود را اصلاح و سرکوب غیرمنطقی شرکت‌های چینی را متوقف کند.»

 

میزان رشد اقتصادی روسیه اعلام شد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد که این رقم یک نتیجه خوب برای اقتصاد ملی است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که رشد اقتصادی روسیه در سال‌ جاری حدود ۲.۸ درصد یا حتی ممکن است سه درصد باشد.
وزارت دارایی روسیه نیز اعلام کرد که کسری بودجه روسیه در ۹ ماهه ۲۰۲۳ به ۱۶.۸ میلیارد دلار رسید. مخارج بودجه فدرال طی ۹ ماه سال‌ جاری بالغ بر ۲۱۲.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.
این وزارت در تارنمای خود اعلام کرد که کسری بودجه فدرال به ‌طور موقت ۱.۷ تریلیون روبل (۱۶.۸ میلیارد دلار) در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ برآورد می‌شود. طبق گزارش ایسنا از بیزنس، بر اساس برآورد اولیه، درآمدهای بودجه فدرال در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۹ هزار و ۷۳۴ میلیارد روبل (۱۹۵.۵ میلیارد دلار) بوده که با حجم درآمدهای دریافتی در دوره مشابه سال ۲۰۲۲ مطابقت دارد.


راه‌اندازی نخستین شبکه 5G‌ خصوصی در مالزی
پتروناس اعلام کرد  شبکه ۵G، فعالیت‌های داخلی این شرکت را تقویت کرده و باعث تغییرات گسترده در سطح صنعت می‌شود.
در بیانیه پتروناس آمده است: این شرکت با موفقیت، شبکه ۵G را در پایانه گازی‌سازی مجدد خود در ایالت ملاکا راه‌اندازی کرده است.
بر اساس گزارش ایسنا از رویترز، فادیلاح یوسف، معاون نخست‌وزیر مالزی گفت: راه‌اندازی شبکه پتروناس زمینه را برای همکاری پویا میان دولت و بخش خصوصی فراهم می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی