کاهش قدرت خرید مردم امریکا به خاطر تورم

تضعیف بازار اشتغال امریکا باعث شده تا تعداد مردمی که در این کشور قدرت خریدشان کمتر شده، طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته افزایش یابد.
طی ماه گذشته میزان خانوارهای امریکایی که کاهش قدرت خرید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده‌اند، از 10.7 درصد در ماه آگوست به 11.8 درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، مؤسسه مورنینگ کانسالت، می‌گوید: مردمی که در غرب امریکا زندگی می‌کنند، بیشتر با کاهش قدرت خرید روبه‌رو بودند و 20 درصد افراد شرکت‌کننده در یک نظرسنجی که درآمد سالانه آنها 100 هزار دلار یا بیشتر بوده، اعلام کردند که انتظار دارند طی هفته‌های آینده درآمدشان کاهش یابد و قدرت خریدشان کمتر شود.
نتایج نظرسنجی مذکور همچنین نشان می‌دهد که شاهد کاهش فعالیت‌های اقتصادی در امریکا هستیم. از طرف دیگر طی سال گذشته درآمد خانوارهای امریکایی با احتساب اثر تورمی به کمترین میزان در 12 سال گذشته رسید؛ از طرفی هزینه‌های زندگی در این کشور نیز افزایش چشمگیری داشته است.
طبق گزارش فارس از بلومبرگ، شیوع ویروس کرونا که موجب شد نرخ تورم در امریکا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته برسد، موجب شده تا فقر کودکان در امریکا دو برابر شود و قدرت خرید مردم امریکا هم کاهش یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی