پرداخت ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان‌طلب گندمکاران طی هفته گذشته

مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه،  16 هزار و 500  میلیارد تومان از باقی مانده مطالبات گندمکاران پرداخت شده، گفت: مابقی مطالبات هم تا پایان مهر ماه جاری واریز می‌شود. به گزارش تسنیم، سهرابی مجری طرح گندم گفت: سال گذشته مجموع میزان خرید تضمینی گندم از 10 میلیون و 344 هزار تن گذشت و اکنون روز‌های پایانی خرید تضمینی گندم را طی می‌کنیم.
مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه شنبه 15 مهر ماه حدود 5 هزار میلیارد تومان از‌طلب کشاورزان به حسابشان واریز شد افزود: روز گذشته نیز 11 هزار و 500  میلیارد تومان، مابقی مطالبات پرداخت شد و تا پایان مهر نیز واریزی مطالبات گندمکاران ادامه خواهد داشت. سهرابی درباره آمار افزایش خرید تضمینی گندم گفت: نسبت به سال گذشته، بیش از 44 درصد و نسبت به دو سال قبل 128 درصد افزایش خرید تضمینی گندم داشته‌ایم. از طرف دیگر رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور نیز در خصوص زمان اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید نیز گفت: در جلسه‌ای که اواخر شهریور ماه برگزار شد قیمت را شورای قیمت‌گذاری تعیین و تصویب کرد و طبق قانون بر عهده رئیس شورای قیمت‌گذاری است که قیمت را اعلام کند تا کشاورزان تکلیف خود را برای سال زراعی جدید بدانند.
عطاالله هاشمی ادامه داد: همان‌طور که پیش از این توسط برخی از دوستان عنوان شده قیمت تعیین شده از سوی شورای قیمت‌گذاری ۱۹۵۰۰ تومان است، با وجود این تا قیمت توسط رئیس شورا یعنی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ نشود، رسمیت نخواهد داشت. با وجود این شنیده‌ها حاکی است اوایل هفته آینده قیمت نهایی به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی