ویژه نامه بیمه مرکزی - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران اقتصادی - ویژه نامه بیمه مرکزی - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

برای مسافران نوروزی

 

صنعت بیمه تعطیل بردار نیست
طرح خدمات بیمه ای ویژه سفرهای نوروزی از رایج ترین عباراتی است که در روزهای پایانی سال بر پیشانی وبگاه های شرکت های بیمه نقش می بندد.
خدمات ویژه به معنای خدماتی است که سطحی فراتر از حد رایج بیمه گری دارد. برای مثال در بیمه نامه های نوروزی، پوشش هایی در نظر گرفته می شود که در بیمه نامه های مرسوم اثری از آن نیست.
البته این خدمات در گرو تهیه بیمه نامه های خاص با تعرفه های پیشنهادی است که می تواند آرامشی عمیق و اطمینانی مستحکم را برای بیمه گذاران فراهم آورد.
صنعت بیمه یک صنعت بیست و چهارساعته است که تعطیلی نمی شناسد و به همین خاطر است که کشیک های نوروزی از نخستین ساعت فروردین کار خود را آغاز می کنند.
“بیمه مسافرتی» از مهمترین نیازهای سفر است که متاسفانه طیف وسیعی از جامعه نسبت به آن اعتنایی ندارد اما کسانی که از مزایای آن بهره برده اند در نقش مبلغان بیمه های مسافرتی ظاهر می شوند.
صنعت بیمه امیدوار است که رسانه ها در سال آینده با معرفی قابلیت های این بیمه نامه، مردم را بیش از پیش به تهیه آن ترغیب کنند.

اول بیمه بعد استارت
قبل از سفر و حتی پیش از آنکه آب و روغن و بنزین اتومبیل خود را بررسی کنید نگاهی به بیمه نامه شخص ثالث خود بیاندازید.
اگر تاریخ انقضای بیمه نامه شما فرارسیده به هیچ عنوان استارت نزنید.
البته اگر بیمه بدنه هم دارید حتما چک کنید تا خدای ناکرده زیانی سنگین به حساب بانکی تان وارد نشود.
در ضمن به این نکته هم دقت کنید که گاهی تاریخ بیمه نامه در طول سفر منقضی می شود. حواستان باشد که «تمدید» را فراموش نکنید.
وسط این فراموش نکردن ها حتما به این نکته هم توجه داشته باشید که بر اساس اعلام رسمی پلیس، خودروهای فاقد بیمه نامه توسط سامانه های هوشمند و دوربین ها رصد می شوند و جریمه های سنگینی برای مالکان آن در نظر گرفته می شود.

جاده های مرگ آفرین را دریابیم
اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های کشور به بودجه بسیار زیاد و سرمایه عظیمی نیاز دارد که متاسفانه تاکنون تامین نشده است.
خودروهای ناایمن هم در کنار خطای انسانی در هنگام رانندگی در بر جای گذاشتن دهها هزار کشته و مصدوم حوادث جاده ای نقش دارند.
هموطنان نازنینی که اردیبهشت سال آینده را نمی بینند و گاه فقدان هر یک از آنان، خانواده ای را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و عاطفی متلاشی می شود.
البته دستگاه های مرتبط برای کاهش سوانح جاده ای با تمام وجود پا به عرصه خدمت گذاشته اند تا از حجم حوادث بکاهند اما یادمان باشد همواره در سفرهای ما ریسک هایی وجود دارد که گاه اجتناب ناپذیرند.
بی تردید با استقرار سامانه یکپارچه حوادث جاده ای در کشور و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه می توان به مسافرت های دلچسب، کم خطر و خاطره انگیز در ایام نوروز، امیدوار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی