صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • انرژی
  • کلان
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دستاوردهای هوش مصنوعی بانکداری در آستانه رونمایی

همان‌طور که بسیاری از معتبرترین مؤسسات تحقیقاتی و علمی نیز در دنیا توصیه کرده‌اند، ریسک سرمایه‌گذاری دیرهنگام با برنامه و مطالعات دقیق بسیار بیشتر از این است که همین امروز حتی با یک برنامه تکمیل‌نشده شروع کنیم، لذا باید با درک ضرورت این موضوع و تعجیل بیش از پیش در این زمینه اقدام کنیم.
علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در مراسم بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی با اشاره به آخرین وضعیت کشور در حوزه هوش مصنوعی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و جهان، به ضرورت توسعه عاجل برای سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد.

نخستین گام اجرایی رو به جلو
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک به برنامه‌ها و اقدامات این بازوی اجرایی بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین اشاره داشت و افزود: گروه ملی انفورماتیک با توجه به جایگاه و ارتباط بی‌بدیلی که با بانک مرکزی و سایر بانک‌های حاکمیتی دارد، راهبر خوبی در این بخش برای صنعت بانکداری کشور خواهد بود و در همین راستا نیز برنامه‌های خوبی برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در کشور تدوین کرده ایم.
ماهیار با اشاره به پایه‌ریزی و برگزاری رویداد اینوتکنیک در بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک، این رویداد را نخستین گام اجرایی بزرگ و رو به جلو از سوی حاکمیت دانست و تصریح کرد: در این رویداد که اولین دوره آن با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد برای نخستین بار بانک مرکزی در دو حوزه نظارت و اقتصادی، مسائل و چالش‌های خود را به طور شفاف تشریح کرد و از فعالین و متخصصان درخواست شد تا روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند در حل این چالش‌ها کمک کند را ارائه دهند. اتفاقاً در این بخش پیشنهادات خوبی نیز دریافت شده که امیدواریم تا زمان برگزاری همایش نظام‌های پرداخت در پایان آبان‌ماه به جمع‌بندی کامل‌تری برسند و در آن رویداد طرح‌ها و دستاوردهای حاصل از رویداد اینوتکنیک را به عموم فعالان صنعت ارائه خواهیم کرد. وی همچنین وعده داد: در همایش نظام‌های پرداخت امسال از محصول ویژه‌ای در بانکداری هوشمند رونمایی خواهیم کرد.
آمادگی سرمایه‌گذاری و پیاده‌سازی راهکارها
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک همچنین ضمن بیان منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این حوزه با اشاره به سایر برنامه‌ها و اقدامات گروه ملی انفورماتیک در حوزه پیاده‌سازی روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت بانکی کشور اعلام داشت: بر اساس مصوبه‌ای که اخیراً در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، بزودی مجموعه‌ای با هدف پیاده‌سازی راهکارهای هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی ذیل گروه ملی انفورماتیک تشکیل خواهد شد. ماهیار با تأکید بر اینکه ما در حوزه نرم‌افزار و فکرافزار در کشور دارای ظرفیت‌ها و مزایای رقابتی قابل‌توجهی هستیم و اتفاقاً در این بخش از بسیاری از کشورهای دنیا در رتبه‌های بالاتری هستیم، تصریح کرد: باید از پتانسیل‌هایی که در این بخش‌ها داریم استفاده کنیم و با فراهم‌سازی زمینه اشتغال و توسعه، روند مهاجرت نیروهای متخصص داخلی را معکوس سازیم. مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تأکید کرد: در گروه ملی انفورماتیک آمادگی سرمایه‌گذاری برای طرح‌های اثرگذار و مطالعات مؤثر در این حوزه وجود دارد و ما همواره از راهکارهای توسعه صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی خصوصاً توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می‌کنیم.  بر اساس این گزارش، نشست تخصصی مراسم بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی اواخر هفته گذشته با حضور علیرضا ماهیار، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت ملی انفورماتیک، حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران، محمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت و محمد صبری دبیر رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی