افزایش چالش‌های اقتصاد جهانی

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان امریکا، در گزارش درآمد سه ماهه سوم سال جاری این بانک که اخیراً منتشر شده اعلام کرد که تداوم درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در کنار تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی تبعات بلندمدتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اقتصاد جهانی و روابط ژئوپلیتیک به همراه خواهد داشت.
به گزارش «ایران اقتصادی»، وی گفت علی‌رغم بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در امریکا، اقتصاد این کشور به اندازه کافی مشکل دارد که از جمله آنها می‌توان به محدود شدن بازار کار این کشور، نرخ بدهی دولتی بالا، احتمال افزایش بیشتر نرخ تورم و تبعات بلندمدت‌تر اجرای سیاست‌های انقباضی اشاره کرد. تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک نیز می‌تواند اوضاع در امریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌نهایت سخت‌تر کند.
دیمون گفت جنگ در اوکراین به همراه شعله‌ور شدن درگیری‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند تبعات بلندمدتی بر بازار انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط ژئوپلیتیک داشته باشد. احتمالاً جهان در حال تجربه کردن خطرناک‌ترین اوضاع خود طی چند دهه گذشته خود است.
طبق گزارش فارس از سی‌ان‌ان، وی تأکید کرد که مدیران این بانک به شدت نگران تبعات اقتصادی و ژئوپلیتیکی اتفاقات مذکور بر اوضاع اقتصادی امریکا و بورس این کشور هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی