رشد ۳،۲ درصدی اقتصاد دوبی

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دوبی اظهار کرد که اقتصاد این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳،۲ درصد رشد کرده و به ۲۲۳،۸ میلیارد درهم رسیده است.
به گزارش «ایران اقتصادی»، ولیعهد دبی می‌گوید: رشد ۳،۶ درصدی در سه ماهه دوم افزایش یافته است؛ بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی با ۱۰،۵ درصد بیشترین رشد را داشته است و پس از آن خدمات اسکان و غذا (۹،۲ درصد)، اطلاعات و ارتباطات (۳،۸ درصد)، فعالیت‌های املاک و مستغلات (۳،۶ درصد)، فعالیت‌های مالی و بیمه (۲،۷ درصد) قرار دارند. تولید (۱،۸ درصد)، تجارت عمده و خرده‌فروشی (۱،۷ درصد) و سایر فعالیت‌ها (۰،۷ درصد) نیز رشد ثبت کردند.
در مجموع حمل و نقل، تجارت عمده و خرده‌فروشی، مالی و بیمه، خدمات اقامتی و غذایی، املاک و مستغلات، اطلاعات و ارتباطات و تولید تقریباً ۹۳،۹ درصد از رشد نیمه اول را به خود اختصاص داده‌اند و بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی با ۴۲،۸ درصد پیشتاز بوده است و پس از آن تجارت با ۱۲،۹ درصد و بخش فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای با ۹،۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. هلال سعید الماری، مدیر کل بخش اقتصاد و گردشگری دبی اظهار کرد: با این رشد اقتصادی پایدار، ما شاهد حرکتی قابل اجرا به‌عنوان نتیجه مستقیم ارائه هماهنگ دستور کار اقتصادی دوبی، «D۳۳» برای دو برابر کردن رشد تولید ناخالص داخلی در دهه آینده و تثبیت موقعیت امارات به‌عنوان یکی از سه اقتصاد شهری برتر جهان هستیم. ما متعهد به تسریع همه پروژه‌های تحت D۳۳ و تبلور این اهرم‌های اقتصادی حیاتی هستیم، بنابراین می‌توانیم به ایجاد اکوسیستم و چهارچوب نظارتی توانمند برای توسعه اقتصادی پایدار، افزایش جذابیت جهانی و یک شبکه بیش از حد متصل برای گسترش و سرمایه‌گذاری ورودی ادامه دهیم. طبق گزارش ایسنا از گلف نیوز، حمد عبید المنصوری، مدیر کل دفتر دیجیتال دوبی گفت: رشد به دست آمده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ منعکس‌کننده عملکرد کلی اکوسیستم اقتصادی دوبی است که به نوبه خود با تلاش‌های دولت برای ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری و افزایش رقابت تجاری، افزایش تجارت خارجی و ترویج تحول دیجیتال در اقتصاد امارات همسو است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی