صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • راه و شهرسازی
  • انرژی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد اجرایی با حضور مقامات و مسئولین کشوری

صبح پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه، جمعی از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور، اعضای هیأت امنای ستاد و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در محل ساختمان مرکزی ستاد، تودیع و معارفه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم اظهار کرد: این ستاد از یادگارهای پربرکت حضرت امام راحل(ره) است. مشاهده کردیم که افراد پاک‌باخته، مخلص و پاکدست در طول این مدت در ستاد اجرایی فرمان امام خدمت کردند. این افراد به امام، رهبری و نظام دلبسته بودند و قطعاً در آینده هم وضعیت خدمتگزاران ستاد اجرایی فرمان امام همین‌گونه خواهد بود.
آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی افزود: در ایام کرونا در مدتی شاهد بودیم روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان می‌دادند در چنین شرایطی ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید واکسن و ماسک ورود جدی داشت و از تمام دارایی‌های خود برای خدمت و دفاع از جان مردم استفاده کرد.
وی افزود: در ابتدا و پایان حکم اخیر ستاد، مقام معظم رهبری دو بار از آقای مخبر نام بردند که من در هیچ حکمی چنین چیزی ندیدم و خاطرم نیست که در حکمی، ایشان از یک نفر این‌گونه نام برده باشند. معاون اول رئیس‌جمهور نیز در ادامه این مراسم گفت: در طول ۱۶ سالی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در ستاد اجرایی فرمان امام خدمت کردم تقریباً هر سال اسفندماه گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کردم و ایشان راهنمایی‌ها، تذکرات و خط‌‌مشی‌هایی را ابلاغ می‌فرمودند که مسیر ما تا سال بعد را تعیین می‌کرد.
محمد مخبر با بیان اینکه در این سال‌ها هیأت امنای ستاد تمام‌قد از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام حمایت کردند، ادامه داد: سرمایه ستاد دو چیز است؛ یکی نیروی انسانی ستاد و دیگری مشارکت عمده مردم که در بخش‌های اقتصادی انجام دادند و زحمات بسیاری کشیدند.
وی افزود: از دیگر نعمت‌های ما این است که شبکه عظیم مردمی از گروه‌های جهادی و مردمی در سراسر کشور ایجاد شده که به‌ طور مثال در تمام حوادث کشور ستاد جزو اولین دستگاه‌هایی بوده که ورود کرده است و نیروهای جهادی در صف اول این امدادرسانی‌ها بودند.
وی با اشاره به تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در داخل کشور افزود: دشمنان وقتی دیدند واکسن کرونا را در کشور تولید کردیم، مواد اولیه و تجهیزات ما را ضبط کرده و شرکت دانش‌بنیانی را که قرار بود مهندسی معکوس کند، تحریم کردند. رئیس سابق ستاد اجرایی فرمان امام افزود: نقش رهبری در ذره‌ذره اقدامات مهم و اثربخش کشور نمود دارد و حتی در زمان کرونا زمانی که رهبری پیام دادند می‌خواهم واکسن برکت را تزریق کنم، حقیقتاً ریسک بود اما ایشان این واکسن را تزریق کردند که مایه دلگرمی برای همه ما شد.  وی درباره شناخت سید پرویز فتاح، رئیس جدید ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: ایشان دارای سلامت نفس و روحیه جهادی هستند و رهبری در سه بنگاه زیر نظر خودشان؛ کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی به ایشان اعتماد کردند که این امر مایه سربلندی است. معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سران قوای کشور بویژه دستگاه قضایی در این مسیر پرسنگلاخ به ما کمک کردند، اظهار کرد: صمیمانه از آنان قدردانی می‌کنیم.همچنین در ادامه سید پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز اظهار کرد: تشکر خالصانه خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب می‌کنم که ما را مورد لطف قرار دادند؛ ما سرباز ولایت، نظام و مردم هستیم. باید تلاش کنیم امانتی را که رهبر معظم انقلاب به ما سپردند قدر بدانیم، نگهداری کنیم و رشد دهیم. وی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم پروژه‌های نیمه‌تمام ستاد تکمیل خواهد شد و برای اجرای پروژه‌های جدید نیز بررسی‌ها و کار کارشناسی بیشتری خواهیم داشت.
 فتاح با اشاره به متن حکم رهبری و تأکید بر خدمت ستاد در مناطق محروم افزود: همه امکانات، منافع و سود املاک که در قالب اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی می‌آید، صرف آن چیزی می‌شود که رهبری خواستند و از آن تخطی نمی‌شود و حتماً سودآوری شرکت‌ها تقویت می‌شود اما جهت‌گیری سود به سمت محرومیت‌زدایی خواهد رفت.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: ستاد سه پایه اموال، املاک و حوزه اقتصادی و اجتماعی دارد که باید همدیگر را تکمیل و همسو جلو بروند و در نهایت حوزه اجتماعی بیشتر تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی بیشتر استفاده خواهد شد و در مسائلی مانند سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه پیشتازی ستاد ادامه خواهد یافت، افزود: ما در کنار دولت و مردم هستیم و ستاد رقیب دولت نیست.
وی با اشاره به اینکه ما یک نهاد حاکمیتی هستیم اما مرزها باید حفظ شود، گفت: در این دوره هماهنگی و همکاری بین‌نهادی بیشتر می‌شود، با مسئولین قوه قضائیه همراهی بیشتری خواهیم داشت و با وزارتخانه‌ها روابط تقویت خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی