صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و بیست و یک - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و یک - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

وزیر ارتباطات:
27 میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده‏اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت، گفت: امروز بیش از 27 میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‏نام کرده‏اند و از سه‏هزار خدمت دولتی که از طریق این پنجره ارائه می‏شود، بهره می‏گیرند.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‏پور» در دیدار با «سکینه‏سادات پاد» دستیار رئیس‏جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‏های اجتماعی، گزارشی از حوزه کاری وزارت ارتباطات، اقدامات و دستاوردها در دو سال گذشته ارائه کرد. وی در بخشی از این گزارش با تأکید بر اینکه در این دولت وزارت ارتباطات در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری را در دستور کار قرار داده است، گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‏وکارها می‏تواند سرعت‏های اینترنتی تا 900 مگابیت بر ثانیه را در اختیار مردم قرار دهد.
زارع‏پور با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‏وکارها اکنون به یکی از مهم‏ترین پروژه‏های زیرساختی دولت سیزدهم تبدیل شده است، افزود: اجرای کامل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‏وکارها که امکان دسترسی مردم به اینترنت با سرعت‏های بالا را فراهم می‏کند، می‏تواند حال مردم را خوب کند و منجر به امیدآفرینی در جامعه شود.
وی ادامه داد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‏وکارها که بزرگ‏ترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور نیز محسوب می‏شود، در 200 شهر آغاز شده و تا به امروز در نزدیک‏به 100 شهر نیز به پایان رسیده است.

 

جوابیه

گروه شرکت‌های والفجر در واکنش به یکی از گزارش‌های ایران اقتصادی جوابیه‌ای ارسال کرده که عینا در ادامه آمده است:
 متأسفانه روزنامه ایران اقتصادی، در شماره مورخه 21/06/1402 مطلبی خلاف واقع با تیتر آقای همتی از شبدوست چه خبر؟ مشتمل بر توهین و افترا به گروه معظم اقتصادی والفجر و بنیانگذار آن، جانباز دفاع مقدس، آقای شبدوست مالامیری منتشر کرده که در همین رابطه ضمن ارسال جوابیه مقتضی است وفق ماده 22 قانون مطبوعات نسبت به درج و انتشار آن در همان صفحه و با همان تیتر اقدام فرمایید.
1- با توجه به سوابق موجود استفاده از عناوین مجرمانه‌ای چون ابربدهکار بانکی و مفسد اقتصادی و نیز بهتان و  تهمت و اعمال نفوذ در انتصابات نظام بانکی، علیه آقای شبدوست مالامیری در متن گزارش نشان‌دهنده نا‌آگاهی نویسنده از عملکرد این گروه اقتصادی و پرونده آن مصداق بارز توهین و افترا بوده و به همین دلیل حق تعقیب کیفری برای آقای شبدوست مالامیری و گروه والفجر محفوظ است.
2- متأسفانه این گزارش بر پایه مجموعه‌ای از اطلاعات نادرست و خلاف واقع به صورت مغرضانه و هدفمند برای تخریب یکی از بزرگترین گروه‌های تولیدی کشور منتشر شده و مایه تأسف است. روزنامه‌ای که وابسته به دولت خدمتگزار بوده و به سادگی با استعلام از بانک مرکزی می‌توانست به جزئیات تسهیلات دریافتی گروه والفجر و تسویه حساب‌های مربوطه دسترسی داشته باشد، چرا باید از عناوین نادرستی چون «دریافت وام صفر درصد» استفاده کند یا با بی‌اطلاعی از اصل مبالغ تسهیلات دریافتی این گروه گزارش خود را منتشر نماید و مثلاً‌ درباره اصل تسهیلات دریافتی گروه والفجر از بانک تجارت اولاً مبلغ تسهیلات را سه‌برابر آنچه واقعاً دریافت شده اعلام نماید و در شرایطی گروه والفجر را به معوق شدن همین تسهیلات متهم نماید که تسهیلات مزبور در سال 1398 به‌طور کامل با بانک تجارت تسویه شده است!
یا در این گزارش در شرایطی گروه والفجر را به دریافت وام صفر درصدی متهم می‌کنند که اساساً نه در ایران و نه در هیچ مؤسسه بانکی در جهان حتی در بانک توسعه اسلامی که مقر آن در جده است و با منابع کشورهای اسلامی فعالیت دارد، چیزی به نام وام صفر درصد وجود نداشته و لازم است روزنامه ایران اقتصادی که به چنین کشف بزرگی نائل آمده برای مخاطبان خود به صورت فنی، مستند و مستدل توضیح دهد که کدام مؤسسه مالی و اعتباری در کشور به مشتریان خود امکان پرداخت تسهیلات صفر درصدی را دارد؟!
لذا مؤکداً توصیه می‌شود در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده، شایسته نیست روزنامه وابسته به دولت که باید حامی و پشتیبان تولید باشد، به‌خاطر دعواهای سیاسی، تولید‌کنندگان کشور و بویژه گروه والفجر و بنیانگذار آن آقای شبدوست مالامیری را که در دوران دفاع مقدس بارها تا مرز شهادت رفته و دست راست خود را تقدیم انقلاب و نظام و میهن کرده و پاکدستی‌اش در میان اصحاب تولید شهره است، مورد تخریب و تهمت قرار دهد.
در پایان امیدواریم با جبران این مطلب، به‌جای مانع‌تراشی در مسیر تولید‌کنندگان و کارآفرینان، یاریگر تولید و توسعه و اشتغال در ایران اسلامی باشید.
گروه شرکت‌های والفجرمحمد مالامیری

جستجو
آرشیو تاریخی