صفحات
شماره صد و بیست و چهار - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و چهار - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

اصلاح ۷۱۰ نقطه پرحادثه‌ در سال ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی بر اصلاح ۷۱۰ نقطه حادثه‌خیز در سال ۱۴۰۳، با همکاری استان‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.
مهرداد بذرپاش در نشست ۱۳۲ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه پرحادثه‌ در کشور، اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰ نقطه از این تعداد برطرف شده و ۷۱۰ نقطه باقی مانده است که باید با همکاری استان‌ها در سال ۱۴۰۳ اصلاح و برطرف شود.
وزیر راه و شهرسازی تأمین منابع مورد نیاز برای رفع نقاط پرحادثه‌ و اجرای سایر اقدامات و برنامه‌ها به منظور کاهش تصادفات و سوانح رانندگی را از دیگر مسائل مهمی دانست که باید پیگیری و محقق شود.
وی با اشاره به لزوم تأمین تجهیزات مورد نیاز در راستای کاهش تصادفات اظهار کرد: در این زمینه قوانین و مقررات مورد نیاز برای تأمین منابع و تجهیزات و رفع موانع اختصاص بودجه پیگیری خواهد شد.
بذرپاش بیان کرد: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو و مشارکت پررنگ استان‌ها هر دو هفته یک بار برگزار شود.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: استان‌ها نیز مسائل مرتبط با اصلاح نقاط پرحادثه‌ و کاهش و رفع عوامل تصادفات و سوانح رانندگی را با جدیت پیگیری کنند.
 
کنترل کیفی نهضت ملی مسکن در ۲۸ استان
«مجید کیانپور» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آغاز دولت سیزدهم با تأکید وزیر راه و شهرسازی وقت، همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای اجرا و تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن آغاز شد و هم‌اکنون نیز تداوم دارد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه از روزهای آغاز به کار نهضت ملی مسکن، مطالعات ژئوتکنیک و کنترل کیفی در بیشتر استان‌هایی که در این زمینه ثبت تقاضا کردند انجام شد، خاطرنشان‌ کرد: تاکنون در بیش از ۲۸ استان مطالعات ژئوتکنیک و کنترل کیفی پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده و در حال انجام است.
وی از همکاری آن شرکت با اداره‌های کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همه مسئولان نهضت ملی مسکن برای ارتقای کیفیت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
 
آغاز فروش بلیت قطار‌های آذر از امروز
پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای یکم تا ۳۰ آذر (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱) از امروز انجام می‌شود.
روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در همه محور‌ها فروش حضوری و غیرحضوری بلیت همزمان، از ۸ صبح دوشنبه ۲۲ آبان آغاز می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی