صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و بیست و هشت - ۲۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و هشت - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در دیدار اعضای شورای نگهبان
رهبر انقلاب: همه موظفند زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنند

فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و به بیان توصیه‌هایی برای برگزاری پرشور انتخابات در اسفند ماه پرداختند. به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را در خصوص وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه پایانی سال جاری تأکید کردند: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند.

 

دکتر رئیسی در نشست نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد
افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور به بیش از 10 هزار واحد در دولت مردمی

رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور از 5 هزار واحد در ابتدای فعالیت دولت مردمی به بیش از 10 هزار واحد در حال حاضر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در کنار ظرفیت‌های خوبی که در عرصه دانش‌بنیان دارد، در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید زمینه هر چه فعال‌تر شدن آنها را فراهم کرد. دکتر سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشست جمعی از نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان این استان، لازمه ارتقای کیفیت، بازدهی و کاهش هزینه‌های تولید را قرار گرفتن علم و دانش در کنار تولید دانست و افزود: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان دستور کار با اولویت همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است. رئیس‌جمهور در تشریح تدابیر دولت برای رفع موانع پیش‌روی فعالیت شرکت‌ها و بنگاه‌های دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها، تسهیل صدور مجوزها بویژه برای فعالیت‌های دانش‌بنیان خرد و شرکت‌های نوپا، اولویت قائل شدن برای محصولات تولیدی دانش‌بنیان داخلی، تشویق و الزام هلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دانش‌بنیان، توجه به توزیع عادلانه منابع و امکانات با اولویت استان‌های کم‌برخوردار، تدوین نظام‌نامه ارزش‌گذاری ایده‌ها و قبول آنها به عنوان وثیقه بانکی را ازجمله اقدامات لازم و مورد توجه دولت در مسیر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان برشمرد. دکتر رئیسی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور از 5 هزار واحد در ابتدای فعالیت دولت مردمی به بیش از 10 هزار واحد در حال حاضر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در کنار ظرفیت‌های خوبی که در عرصه دانش‌بنیان دارد، در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید زمینه هر چه فعال‌تر شدن آنها را فراهم کرد. رئیس‌جمهور در ادامه به مسائل و درخواست‌های مطرح شده در این جلسه ازجمله در زمینه اعطای استقلال بیشتر بنیاد ملی نخبگان، توجه بیشتر به تکمیل زنجیره ارزش بادام به عنوان یکی از تولیدات مهم استان، کمک به ایفای نقش شتاب‌دهندگی پارک‌های علم و فناوری در عرصه اقتصاد استان و کشور و توجه به نیازهای فعالان دانش‌بنیان استان اشاره کرد و دستوراتی برای بررسی کارشناسانه موارد مطرح شده و رفع و رسیدگی به نیازهای بیان شده صادر کرد.

 

دکتر رئیسی در بدو ورود به شهرکرد:
با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی دولت مشکل آب نیمی از استان مرتفع خواهد شد

رئیس‌جمهور استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله زمین‌های حاصلخیز، مراتع و معادن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: با طرح‌هایی که در زمینه آبرسانی در دو سال گذشته اجرایی شده است نیمی از مشکل آبرسانی استان حل می‌شود که باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنم. دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در بدو ورود به شهرکرد این استان را جلوه‌ای از کار و تلاش و مردمانش را خونگرم، باصفا و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و ضمن ادای احترام به 2 هزار و 500 شهید و 7 هزار جانباز و ایثارگر این استان گفت: بحمدالله با تلاش آقای استاندار و مدیران پرتلاش استان مصوبات دور اول اجرایی شده است و ما امروز در مرحله بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله در بخش آبرسانی هستیم. دکتر رئیسی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های دولت، تلاش مسئولان استانی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، مشکل محرومیت و بیکاری در چهارمحال و بختیاری مرتفع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی