رئیس سازمان خصوصی سازی:

دارایی‌های مازاد دولت برای نخستین‌بار از طریق تهاتر به پیمانکاران واگذار می‌شود

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: برای نخستین بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار واگذار می‌شود.
به گزارش وزارت اقتصاد، مالک رحمتی در بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار داشت: برای نخستین بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار تخصیص می‌یابد.
وی با بیان اینکه در این روش از ظرفیت بند ۶ ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده شده است، افزود: با رأی اعضای کمیته تخصصی مولدسازی این بسته‌های رونق در استان‌های هرمزگان و گلستان به تصویب رسید که با این تصمیم در اتمام پروژه‌های ۱۶۰ تختخوابی شهرستان میناب استان هرمزگان و اصلاح اراضی کشاورزی سیل‌گیر استان گلستان تسریع خواهد شد.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: بر اساس قانون هر کدام از این دارایی‌ها یک‌بار برای کشف قیمت از طریق بازار سرمایه به مزایده گذاشته خواهد شد و اگر به فروش نرفت از طریق تهاتر و منوط به آخرین قیمت کارشناس رسمی دادگستری و بر اساس این بسته‌های رونق با پیمانکاران تهاتر می‌شود.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی همچنین در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد استان‌ها در زمینه ارزش‌افزایی ارائه داد.
بر اساس این گزارش، اصلاح بند ۸ ماده یک و ماده ۱۵ و الحاق ماده ۱۶ آیین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره ۱۸ با مصوبه هیأت وزیران، بررسی دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادهای فروش اموال غیرمنقول مازاد دولت، بررسی و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری املاک مازاد واقع در استان‌های گیلان، مرکزی و یزد، بررسی و تصویب املاک مازاد در ۲ استان هرمزگان و تهران از دیگر مصوبات بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت بود. بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت روز دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
جستجو
آرشیو تاریخی