اسماعیلی: محصولات فرهنگی و هنری در نظام ارزیابی، رتبه‌بندی می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نشان ایران فرهنگ، یک کار جدید برای ارتقای کیفی تولیدات فرهنگی است که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و هدف این طرح استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری است.
محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصویب سندهای فرهنگی گفت: اتفاق خوبی در شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ داد و نشان ایران فرهنگ در این جلسه به تصویب رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نشان ایران فرهنگ، یک کار جدید برای ارتقای کیفی تولیدات فرهنگی است که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و هدف این طرح استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری است. وی درباره سازکار اجرای این طرح توضیح داد: در مرحله نخست، این طرح در یک دوره آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از طی دوره آزمایشی در بین افکار عمومی و جمع‌بندی واکنش‌ها، نسبت به ارتقای آن اقدام خواهد شد. اسماعیلی طرح نشان ایران فرهنگ را سبب انتخاب و خرید آگاهانه محصولات فرهنگی و هنری به عنوان حق مصرف‌کننده و مخاطب عنوان کرد و اظهار داشت: ارزیابی آثار فرهنگی مبتنی بر معیارهای هنری و فرهنگ ایرانی اسلامی می‌تواند به انتخاب این محصولات در بین افراد جامعه کمک کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شورایی که برای این خصوص تشکیل شده است، یادآور شد: رئیس شورا یکی از معاونان وزیر ارشاد است و دستگاه‌های مختلف، شخصیت‌های حقیقی حوزه‌های تخصصی و تشکل‌های هنری صنفی در این شورا نماینده دارند که اتفاقی مبارک برای اعتلای کیفی محصولات فرهنگی است.
وی درباره تصویب سندهای چندگانه محصولات فرهنگی گفت: سند موسیقی هفته گذشته در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و جمع‌بندی لازم در این باره در حال انجام است و به نظر می‌رسد در جلسات آینده به تصویب برسد که بعد از ۴۴ سال، تصویب سند موسیقی اتفاق مهم و ارزنده‌ای است. اسماعیلی ادامه داد: بررسی سند مد و لباس در شورای فرهنگ عمومی از جلسه گذشته در دستور کار قرار گرفت که در چند روز آینده تکمیل خواهد شد. همچنین کارگروه‌هایی برای بررسی سند تئاتر، سند هنرهای تجسمی و سند سینما در ذیل شورای هنر تشکیل شده و ان‌شاء‌الله بنای ما این است که حداکثر تا پایان امسال همه این اسناد را برای تصویب نهایی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر جایگاه شورای هنر به عنوان بهترین محفل برای طرح مسائل و ضرورت‌های فرهنگ و هنر و همفکری در این زمینه خاطرنشان کرد: تحول در اقتصاد فرهنگ و هنر از برنامه‌های جدی دولت در این دوره است و تلاش می‌شود با فعال کردن اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت در این حوزه، هنرمندان را مورد توجه قرار دهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی