روسیه در جمع 5 صادرکننده بزرگ غلات به اروپا

اتحادیه اروپا با بیشترین حجم خرید غلات روسیه طی مارس سال گذشته تاکنون، این کشور را پس از یک سال ونیم به فهرست پنج تأمین کننده برتر و بزرگ غلات اتحادیه اروپا بازگرداند. به گزارش «ایران اقتصادی»، براساس داده‌های یورواستات، در ماه سپتامبر، اتحادیه اروپا واردات غلات روسیه را بشدت افزایش داد (۲۲ درصد نسبت به ماه قبل و ۱۰ برابر میانگین سالانه) و به ۱۸۰ هزار تن رساند. این بیشترین میزان خرید غلات اتحادیه اروپا از روسیه از مارس ۲۰۲۲ میلادی است که به روسیه اجازه داد بین بزرگترین صادرکنندگان غلات به اتحادیه اروپا رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.
اوکراین مقام نخست را در فهرست صادرکنندگان غلات به اتحادیه اروپا به خود اختصاص داد و واردات غلات در ماه سپتامبر یک درصد افزایش یافت و بالعکس نسبت به میانگین سالانه یک‌چهارم کاهش یافته و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید. برزیل در رتبه دوم بزرگترین صادرکننده غلات به اتحادیه اروپا قرار دارد و در ماه سپتامبر، صادرات آن نسبت به ماه قبل ۱.۸ برابر افزایش یافت و به ۱.۱ میلیون تن رسید.
ترکیه نیز با ارسال ۲۰۴ هزار تن غله به اتحادیه اروپا سومین صادرکننده بزرگ غلات به اروپاست و کانادا که فروش آن با یک‌سوم کاهش به ۱۳۹ هزار تن رسیده است، در جایگاه پنجم قرار دارد. اتحادیه غلات روسیه تابستان گذشته اعلام کرد، باوجود تحریم‌های غرب، مسکو ماه گذشته میلادی رقم بی‌سابقه‌ای غلات به بازارهای جهانی عرضه کرده است.
طبق گزارش فارس از روسیا الیوم، روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی جایگاه خود را به‌عنوان صادرکننده خالص کالاهای کشاورزی حفظ کرده است. برداشت محصولات کشاورزی در این کشور در سال گذشته رکورد زد و کشاورزان بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات ازجمله بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم جمع‌آوری کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی