ساماندهی، حذف گلوگاه فساد و ایجاد شفافیت در بازار چای

مدیرکل توسعه صادرات و تجارت خارجی وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات اصلاحی وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چای و ساماندهی بازار چای خبر داد.
به گزارش ایانا، میثم جاهدی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در سال‌جاری و اصلاح رویه‌های پیشین بیان کرد: در این راستا اطلاعات رسمی واردات تمامی شرکت‌‌ها طی پنج سال دریافت شده و سهم بازار برای هر شرکت بر اساس درصد واردات هر شرکت به کل واردات تعیین شده است.
وی اضافه کرد: کمیته تعیین ارزش واردات(قیمت‌گذاری ارزی) و تعیین ۱۲ واریته پرمصرف از سه مبدأ وارداتی اصلی برای نخستین بار در سطح وزارت جهاد کشاورزی با حضور دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه چای کشور برگزار شد.
مدیرکل توسعه صادرات و تجارت خارجی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در راستای سامان بخشی به بازار چای و اصلاح فرایندها بیان کرد: بررسی میزان نیاز مصرفی، تولید داخل و نیاز وارداتی که بر اساس آمارهای دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت ثبت سفارشات مورد نیاز در سال‌جاری تعیین و بر اساس سهم بازار شرکت‌ها از خرداد ماه سال‌جاری ثبت سفارشات شروع شد.
جاهدی گفت: بر اساس تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر حذف گلوگاه فساد و ایجاد شفافیت، برای سیستمی‌سازی ثبت سفارشات که با حذف عامل انسانی امکان بروز خطا و اشتباه تقریباً صفر شده و در بررسی پرونده به‌صورت فوری مؤثر است و به‌صورت مستمر پایش و به‌روزرسانی می‌شود.
وی در پاسخ به مطالبات سندیکای چای داخله، بیان کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت حمایت از باغداران، چایکاران و تولیدکنندگان داخلی دو سیاست مثبت دارد.
مدیرکل توسعه صادرات و تجارت خارجی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی با تغییر گروه کالایی چای به ۲۲ و حذف ارز ترجیحی واردات اقدام به حمایت از تولیدات داخلی کرده که با افزایش فاصله قیمت چای خارجی با چای داخلی امکان فروش بیشتر و جذابیت چای ایرانی فراهم شده است.
جاهدی اضافه کرد: با تخصیص دوبرابری ثبت سفارش به خریداران چای داخله از جذابیت اهرم ثبت سفارش موجب رونق خرید چای داخله شده که این مورد در حال افزایش است.
جستجو
آرشیو تاریخی