صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • گزارش
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهل و هشت - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهل و هشت - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

از برکات دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به البرز

پیش‌بینی ۱۹۰هزار میلیارد ریال اعتبار

آزادی ۲۳ زندانی جرائم غیرعمد البرز

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به البرز، علاوه‌بر آزادی ۲۳ زندانی بدهکار جرائم غیرعمد، پیش‌بینی ۱۹۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و عمرانی این استان را به همراه داشت.
به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان البرز ۱۳۱ مصوبه داشت که برای اجرایی‌شدن آنها ۷۳ هزار میلیارد ریال منابع اختصاص داده شد و در این سفر همچنان پروژه‌های نیمه‌تمام در کانون توجه دولت قرار گرفت به‌طوری که قرار شد ارقامی نیز به اعتبارات مصوبی سفر رئیس‌جمهور اضافه شده و بسیاری از پروژه‌ها در حوزه راه و بیمارستان با کمک‌های مالی دولت به مرحله بهره‌برداری برسد یعنی رقم ۷۳ هزار میلیارد ریال تا ۱۹۰ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.
افزون‌بر پیش‌بینی منابع مالی برای پروژه‌های نیمه‌تمام در البرز و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای جدید، ۲۳ زندانی بدهکار مالی در این استان آزاد شدند که قرار شد ۱۳۷ نفر دیگر تا ۲ هفته آینده با تأمین اعتبار ۱۵۰میلیارد ریالی دولت سیزدهم آزاد شوند.
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری درجریان این سفر، مأموریت آزادی این زندانیان جرائم غیرعمد، اعلام مصوبات و دستاوردهای سفر، دیدار با نیروی انتظامی استان را در برنامه کاری خود داشت.
 
آزادی زندانیان مالی از برکات سفرهای استانی است
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در آیین آزادی ۲۳ زندانی جرائم غیربدهکار در کرج با بیان اینکه ظرفیت حضور مردم، مسیر خدمات‌رسانی را برای دولت هموار می‌کند، گفت: آزادی زندانیان بدهکار و جرائم مالی از محل سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌ها از جمله برکات این سفرهاست.
محسن منصوری ضمن قدردانی از استقبال پرشور مردم البرز از رئیس‌جمهور گفت: مردم پای کار انقلاب مانده‌اند و اگر کم و کاستی وجود دارد از ناحیه مسئولان است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور گفت که «این استقبال را پای کار انقلاب و نظام می‌گذاریم و پای خودم نمی‌گذارم» اظهار کرد: سفر اول رئیس‌جمهور به البرز دستاوردهای خوبی داشت به‌طوری که ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی داده شد که درنتیجه آن ۱۸۴ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل با ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی به‌عرصه تولید بازگشتند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور نتیجه این خدمات و کارها را اشتغال هزاران نفری برای مردم البرز دانست و گفت: همچنین بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع عمرانی وارد استان البرز شد که تکمیل بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس، بخشی از آزاد‌راه شهید سلیمانی کرج و پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب از آثار این حمایت دولت به‌شمار می‌رود.
منصوری، گازرسانی به ۱۲۰ روستای البرز را از دیگر اقدامات در حدود این یک ونیم ساله عنوان کرد و افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که البرز در عرصه گازرسانی به استانی سبز تبدیل شده است.
وی در ادامه به موضوع آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: زمانی که این سفرها برنامه‌ریزی می‌شد موضوع آزادی زندانیان جزو سرفصل برنامه‌ها نبود ولی در چند سفر گذشته این برنامه نیز افزوده شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آزادی زندانیان یعنی حل مشکل و گره‌گشایی از کار مردم، تصریح کرد: جنس دولت آیت‌الله رئیسی همین است، یعنی سفر برای سفر وفقط دیدن مردم نیست زیرا اصل موضوع گره‌گشایی از کار مردم، نوکری مردم و حل مسأله مردم است.
وی گفت: این کمک‌ها و این اعتباراتی که وارد استان‌ها می‌شود ضریب و اهرم می‌گیرد و چند‌برابر برکت می‌کند و اگر چند هزار تومان اعتبار داده می‌شود چندین برابر آن کار می‌شود مثل کاری که در حوزه آزادسازی زندانیان انجام شد. منصوری تأکید کرد: دولت پای کار مردم است و هرجایی کاری از دستش برآید انجام می‌دهد.
همچنین معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز درجریان دومین سفر استانی رئیس‌جمهور گفت: درمجموع ۲۱۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری حدفاصل ۲ سفر استانی رئیس‌جمهور وارد استان البرز شده است.
منصوری افزود: از مجموع این میزان منابع ۴۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی است. وی بیان کرد: بنابراین در حوزه اقتصادی بیشترین رقم درسطح کشور را در استان البرز داریم.
منصوری یادآور شد: برخی از پروژه‌های سفر اول، نیاز به تکمیل داشت که قطار شهری، بیمارستان شهید سلیمانی، ساختمان شتاب‌دهی شهید سلیمانی، پروژه انتقال آب طالقان، تکمیل مدول تصفیه‌خانه کرج اجرایی شد.
وی با اشاره به همراهی وزرا در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز اضافه کرد: پویایی جدی در حوزه عمرانی استان البرز را شاهد هستیم. منصوری گفت: در مجموع درسفر دوم ۱۹۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی شده که ۱۳۰ هزار میلیارد ریال سهم صنعت است. وی اضافه کرد: ۱۳۱ مصوبه در سفردوم رئیس‌جمهور به استان البرز داشتیم که برای اجرایی‌شدن آنها ۷۳ هزار میلیارد ریال منابع اختصاص داده شد که با‌توجه به اینکه رقم‌هایی اضافه می‌شود تکمیل کنارگذر شمالی، تونل طالقان، راه‌ها و بیمارستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.
منصوری گفت: یک‌صد مدرسه در حدفاصل ۲ سفر استانی رئیس‌جمهور در البرز داشتیم که وعده‌های دولت در نهضت مدرسه‌سازی محقق شده و یک‌صد مدرسه دیگر به‌عنوان مصوبه سفر در جلسات مدنظر قرار می‌گیرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: سرمایه‌گذاری ۳۵ طرح به ارزش سه‌هزارو ۹۰ هزار میلیارد ریال (۳۰۹ هزار میلیارد تومان) اعلام شده که سه هزار میلیارد ریال آن در مرحله امضای تفاهمنامه است.
وی اضافه کرد: گره‌گشایی در تسهیل قواعد حوزه صنعت، مجوز تأمین اراضی، مجوز صدور گمرک از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز است.
منصوری، ایجاد خوشه‌های جدید، استقرار صنایع تا رده سه و چهار، ۲ شهرک صنعتی درهشتگرد و کرج، مصوبات مهم در فرودگاه پیام که بسته برای استفاده مطلوب طراحی شده را از دیگر دستاوردهای سفر دوم برشمرد. وی اضافه کرد: در حاشیه سفر دستگاه قضایی نیز با اعتبارات نهاد ریاست‌جمهوری شاهد آزادی ۱۶۰ زندانی در استان البرز بودیم. گفتنی است، رئیس‌جمهور و وزرا در جریان دومین سفر استانی روز جمعه ۱۷ آذر ماه میهمان استان البرز بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی