صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • بازار سرمایه
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره پانزده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره پانزده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در دیدار سفرای جدید ایران در ۱۱ کشور
آیت‌الله رئیسی: رویکرد دولت مردمی بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تأکید قرار داد و گفت:سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر روز یکشنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ کشور دنیا، با تبریک آغاز مأموریت و آرزوی موفقیت برای آنان گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملاً مدنظر داشته باشند.
رئیس‌جمهور خطاب به سفرای کشورمان در فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد عنوان کرد: ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای محل مأموریت شما دارد.
آیت‌الله رئیسی افزود:همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری به کار بگیرید.
 آیت‌الله رئیسی همچنین تأکید کرد: در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آنها عضو هستیم، به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید. در این جلسه سفرای جدید کشورمان نیز در سخنانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره خصوصیات و ظرفیت‌های کشورهای محل مأموریت خود، ‌به تشریح برنامه‌های عملیاتی برای ارتقای سطح روابط پرداختند.

 

 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:
انتظار مردم از بازرسان، برخورد قاطعانه
با محتکران و گران‌فروشان است
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مردم انتظار دارند بازرسان در راستای برخورد با کسانی که فشار معیشتی را بر مردم افزایش می‌دهند، قاطعانه و جدی عمل کنند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد صالحی روز یکشنبه در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با حضور وزیر دادگستری اظهار داشت: در شرایطی که ساماندهی و رفع مشکلات اقتصادی از اولویت‌های دولت سیزدهم است بازوی تعزیراتی وزارت دادگستری نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد.
وی افزود: ما یک نوع تحریم خارجی و یک نوع تحریم داخلی داریم که تحریم داخلی توسط سوداگران، محتکران و گران‌فروشان صورت می‌گیرد و مردم انتظار دارند بازرسان در راستای برخورد با این دسته از کسانی که فشار معیشتی را بر مردم افزایش می‌دهند، قاطعانه و جدی عمل کرده و همان‌طور که در این مدت شاهد بودیم اجازه ندهند افرادی با تخلف از قانون و رعایت نکردن قیمت‌های مصوب حق مردم را تضییع کنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بیان کرد: مردم انتظار دارند که نهادهای مسئول، پناه آنان در برابر گران‌فروشان و سودجویان باشند.

افزایش نزدیک به ۷ میلیون نفری افراد تحت پوشش بیمه رایگان سلامت
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت از اضافه شدن ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر به افراد کم‌درآمد تحت پوشش بیمه رایگان سلامت خبر داد. به گزارش ایسنا، احسان صالحی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر به افراد کم‌درآمد تحت پوشش بیمه رایگان سلامت اضافه شد؛ مجموعاً ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ابتدای دولت کنونی. بیمه سلامت رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، افزایش ۱۵۴۰۰ تخت بیمارستانی از ابتدای دولت، افزایش ۱۰۰ درصدی حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم، تأسیس صندوق بیماران صعب‌العلاج و رایگان ‌شدن هزینه‌های دارویی آنها، نظام ارجاع و خدمات رایگان بستری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه ناباروری با اعطای ۹۰ درصد تعرفه درمان دولتی و کاشت رایگان حلزون شنوایی، حلقه‌های دیگر از زنجیره معنادار رویکرد عدالت‌محور دولت در بخش سلامت است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی