اخبار کوتاه

تصویب کلیات لایحه بودجه 1402 با رأی حداکثری مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تصویب و موافقت حداکثری خود را اعلام کردند.
در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستورکار قرار گرفت و کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال آینده با ۱۵۴ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. پیش از این، هفته گذشته (۲۱ آذرماه) بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ در دستورکار مجلس قرار گرفته بود که با وجود تصویب در کمیسیون تلفیق، در نهایت نمایندگان کلیات لایحه را رد کردند و لایحه برای بررسی و اعمال اصلاحات به دولت ارجاع شد. بر اساس این گزارش، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اصلاحاتی که دولت اعمال کرده بود، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را برای دومین بار تصویب کرد.
بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مبلغ ۶.۴۷۹ هزار میلیارد تومان شامل منابع عمومی به مبلغ ۲.۷۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به مبلغ ۳.۷۴۲ هزار میلیارد تومان است.
منابع بودجه عمومی نیز شامل منابع عمومی به مبلغ ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان و درآمد اختصاصی به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
با تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس، کمیسیون‌های تخصصی به مدت پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به جزئیات لایحه اعلام کنند و به مدت ۱۰ روز هم جزئیات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

 

مشروط شدن اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و مشاغل
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای، اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل را منوط به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی کرد.
بخشنامه بانک مرکزی با موضوع اصلاح ضوابط اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحیه‌های بعدی آن توسط مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. بر اساس این گزارش، اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری منوط به اخذ مواردی از جمله ارائه گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و ارائه گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری شد.

جستجو
آرشیو تاریخی