صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و پنجاه و نه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و پنجاه و نه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

ارزش معاملات بورس دیروز، ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد
در معاملات دیروز دوشنبه چهارم دی‌ماه، شاخص کل بورس با افت ٥٦٠٣ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٩٤ هزار و ٥٠٦ واحد رسید و ارزش معاملات بورس، ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، در معاملات روز گذشته بازار سهام شاخص کل بورس با افت ٥٦٠٣ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٩٤ هزار و ٥٠٦ واحد رسید.
بر این اساس شاخص‌ هم وزن نیز با کاهش ٦٠٩ واحدی به سطح ٧٦٠ هزار و ٦٢٥ واحد رسید. همچنین ارزش کل معاملات دیروز بازار به ۲۵۳.۴۲۳ میلیارد تومان رسید که ۵۳۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بود و ارزش معاملات بازار بورس در پایان دیروز به حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.
افزون بر این، «فولاد، فملی، کگل و کچاد» بیشترین تأثیر منفی را بر بازار سهام داشتند. نمادهای «ثشاهد، وبملت و شهر» نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای روز گذشته بازار سهام بودند.
بر این اساس شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز دیروز ٢٤ واحد کاهش داشت و به محدوده ٢٦ هزار و ٤٦٤ واحد رسید. نمادهای «انتخاب، بپاس و هرمز» بیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس داشتند و نمادهای «کرومیت، نطرین و فصبا» پرتراکنش‌ترین نمادهای این بازار بودند.


 
افزایش زمان‌بندی انتقال سهام‌عدالت متوفیان
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش زمان‌بندی انتقال سهام‌عدالت متوفیان به وراث خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، در اطلاعیه این شرکت آمده است: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام‌عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.
براساس این اطلاعیه، تمامی فرایند ثبت‌نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.
براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از 3 میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام‌ عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد. در این اطلاعیه آمده است، درصورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

 
عرضه ۲۳۰ هزار تن شمش بلوم در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دیروز دوشنبه ۴ دی ماه میزبان عرضه ۲۳۰ هزار و ۵۵ تن شمش بلوم، ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت، ۴۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۸ هزار تن ورق رنگی، ۶ هزار تن ورق گالوانیزه و ۲ هزار تن ورق سرد بود.
به گزارش کالاخبر، ۲۰ دستگاه مامیونت فورس کابین خوابدار ۶ تن بدون کاربری و ۲۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور در تالار خودرو عرضه شد.
تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی هم عرضه ۳۴ هزار و ۲۴۱ تن مواد پلیمری و شیمیایی را تجربه کرد. در تالار سیمان هم ۲۴۲ هزار و ۸۱۰ تن سیمان عرضه شد. تالار حراج باز شاهد عرضه ۳۰ هزار تن تختال، ۵۰۶ تن پلی وینیل کلراید و ۸۰ تن مس کاتد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی